Стаття 46. Бюджет та фінансове забезпечення територіальної громади
1. Фінансові ресурси територіальної громади.
1.1. Фінансова основа територіальної громади – це сукупність місцевих фінансових ресурсів, за допомогою яких забезпечується реалізація завдань та функцій місцевого самоврядування, виконання делегованих повноважень на території населених пунктів територіальної громади.
1.2. Фінансову основу місцевого самоврядування територіальної громади складають:
1) кошти бюджету Луцької міської територіальної громади;
2) кошти підприємств, установ і організацій, що перебувають у комунальній власності територіальної громади, у тому числі, розміщених за її межами;
3) доходи від корпоративних прав підприємств, установ та організацій, засновником яких є міська рада;
4) інші фінансові ресурси.
1.3. Міська рада може в межах, визначених чинним законодавством, створювати комунальні банки та інші фінансово-кредитні установи, виступати гарантом забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань комунальних підприємств, які розташовані на території територіальної громади та здійснюють на цій території реалізацію інвестиційних проєктів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій, на умовах платності, строковості, а також забезпечення виконання зобов’язань у спосіб, передбачений законом, розміщувати тимчасово вільні кошти на депозитах в установах банків, з дотримання вимог, встановлених бюджетним законодавством, одержувати відсотки від їх розміщення із зарахуванням їх до бюджету Луцької міської територіальної громади.
1.4. З метою залучення додаткових фінансових ресурсів для реалізації проєктів соціальної, культурно-духовної, оздоровчої, екологічної спрямованості, а також для розв’язання актуальних проблем розвитку населених пунктів, міська рада сприяє залучення благодійних коштів на користь територіальної громади.
1.5. Будь-яка фінансова діяльність міської ради є відкритою і доступною для громадського контролю в установленому законом та цим статутом порядку.
2. Бюджет Луцької міської територіальної громади.
2.1. Бюджет Луцької міської територіальної громади – план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються міською радою, її виконавчими органами і підрозділами протягом бюджетного періоду, який становить один календарний рік.
2.2. Бюджет Луцької міської територіальної громади містить в собі надходження і витрати для забезпечення функціонування громади, які формуються відповідно до Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, закону про Державний бюджет України та інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні відносини. Ці надходження і витрати складають єдиний баланс бюджету.
2.3. Діяльність міської ради, що пов’язана з бюджетним процесом, здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України за процедурою, визначеною Бюджетним регламентом Луцької міської ради.
2.4. На всіх стадіях бюджетного процесу здійснюються контроль за дотриманням бюджетного законодавства, оцінка ефективності управління бюджетними коштами відповідно до законодавства.
2.5. Інформація про бюджет є відкритою та оприлюднюється відповідно до вимог, визначених Бюджетним кодексом України та іншим законодавством України.
3. Місцеві податки і збори.
3.1. Міська рада у межах повноважень, визначених законодавством України та відповідно до Податкового кодексу України, встановлює місцеві податки і збори – обов’язкові платежі до бюджету Луцької міської територіальної громади, що їх здійснюють фізичні та юридичні особи, відповідно до переліку і в межах граничних ставок, встановлених Податковим кодексом України. У випадку, якщо міська рада не прийняла рішення щодо зміни переліку місцевих податків і зборів, розміру їх ставок, то чинним залишається попередньо прийняте рішення міської ради.
3.2. Рішення міської ради в сфері місцевих податків і зборів базується на таких принципах:
забезпечення стабільних надходжень до бюджету територіальної громади для виконання функцій міської ради;
створення сприятливих умов для ведення бізнесу на території громади, зацікавленості суб’єктів господарювання у підвищенні його ефективності;
врахування економічного та соціального стану платників місцевих податків і зборів;
відповідності витрат на адміністрування податків і зборів доходам, які вони приносять.
3.3. Місцеві податки і збори зараховуються до бюджету територіальної громади в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.
3.4. Міська рада в межах своїх повноважень та відповідно до Податкового кодексу України має право встановлювати пільги зі сплати місцевих податків та зборів.
4. Місцеві запозичення.
4.1. Місцеві запозичення – операції, пов’язані з отриманням бюджетом територіальної громади коштів на умовах повернення, платності та строковості, за якими виникають боргові зобов’язання міської ради перед кредитором.
4.2. Місцеві запозичення здійснюються з метою фінансування бюджету розвитку та використовуються для створення, приросту та оновлення 36 стратегічних об’єктів, які забезпечують виконання завдань міської ради, спрямованих на задоволення інтересів територіальної громади.
4.3. Порядок здійснення місцевих запозичень і надання місцевих гарантій встановлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до умов, визначених Бюджетним кодексом України.
4.4. Обсяг та умови здійснення місцевих запозичень і надання місцевих гарантій погоджуються з Міністерством фінансів України.