1. Головна
  2. Про місто
  3. Статут Луцької міської територіальної громади
  4. Розділ I. Загальні положення

Стаття 6. Основні засади здійснення місцевого самоврядування в територіальній громаді

1. Міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України.

2. Члени територіальної громади обирають міську раду та міського голову у порядку визначеному законодавством України.

3. Міський голова є головною посадовою особою територіальної громади.

4. Міський голова, міська рада та її виконавчі органи, комунальні підприємства, установи та організації діють в інтересах громади і захищають її права.

5. Органи місцевого самоврядування територіальної громади є суб’єктами фінансово-кредитних та цивільно-правових відносин у межах, визначених законодавством України.

6. Міська рада у своїй діяльності керується принципом «нульової толерантності» до будь-яких проявів корупції і вживає всі передбачені законодавством заходи щодо запобігання, виявлення та протидії корупції і пов’язаних з нею діями.

7. Територіальна громада здійснює місцеве самоврядування на таких принципах:

демократії участі – територіальна громада використовує форми безпосередньої громадської участі при прийнятті рішень;

публічності – інформація про діяльність представницького органу місцевого самоврядування, виконавчих органів та посадових осіб місцевого самоврядування є відкритою, знаходиться у вільному доступі для територіальної громади, за винятком випадків прямо передбачених законом;

зручності процедури – механізми, за допомогою яких жителі управляють громадою, є простими і доступними для використання кожним;

пріоритету прав територіальної громади – діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування здійснюється виключно в інтересах територіальної громади, будь-яка шкода, завдана посадовими чи службовими особами місцевого самоврядування територіальній громаді, підлягає відшкодуванню;

максимальної ефективності – рішення, що розробляються чи приймаються, мають бути максимально ефективними серед можливих альтернативних рішень, враховувати інтереси всіх груп населення, на яких воно буде поширюватися; забезпечення економічного розвитку громади як базису для підвищення рівня стандартів життя територіальної громади та розвитку людського капіталу, створення сприятливих умов для розвитку промислововиробничого сектора, підприємництва, надходження інвестицій в економіку територіальної громади;

сталості – використання ресурсів територіальної громади не може шкодити прийдешнім поколінням;

 екологічності – при прийнятті рішення має забезпечуватись відсутність або мінімальний негативний вплив на довкілля; системності – кожне рішення розглядається в контексті його дії разом з іншими рішеннями в просторі та часі (стратегічне планування); збереження архітектурної спадщини, культурних надбань поряд із надбаннями сучасності, формування естетичного зовнішнього вигляду громади; міжнаціональної єдності, мовної та міжконфесійної толерантності, взаємоповаги;

доброчесності – застосування кращих практик належного врядування для запобігання, виявлення та протидії корупції; безпеки життєдіяльності – побудова системи захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, яка спроможна забезпечити безпеку людини.