Чому виникають і як запобігти нарахуванням за додаткові куби води?
В Україні уже давно змінено законодавство щодо правил надання послуг водопостачання та водовідведення, але, як показала практика, для багатьох людей воно є незрозумілим. Принцип повної відповідальності власників квартир за увесь багатоквартирний будинок досі не сприймається значною частиною громадян. Одним із результатів цього є по 5-10 заяв від мешканців, які щотижня надходять до КП «Луцькводоканал» щодо отримання роз’яснень у питанні нарахувань за додаткові куби води, яких не показав квартирний лічильник.
Роз’яснення цього питання ми вже надавали, однак покажемо на простому прикладі основну причину цього. А також інформуємо про те, як людям обирати нове житло, або яке рішення можна прийняти в рамках свого об’єднання, щоб це питання зняти назавжди.
КП «Луцькводоканал» неодноразово наголошувало на тому, що фактичне споживання послуг водопостачання по будинку, яке зафіксоване приладом комерційного обліку на вводі в будинок, завжди більше, ніж сумарне споживання індивідуальних лічильників по квартирах. Це називається метрологічна похибка. Чому вона виникає?
Одна з причин – лічильники мають три класи точності – А, В, С. Для експерименту, щоб це візуально побачити, ми поставили два лічильника різних класів точності, які зображені на фото. І за тиждень ми чітко побачили, що лічильник класу точності В показав на 6% менше споживання води, ніж лічильник класу С. При цьому в квартирах лучан більшість лічильників мають клас точності А і В, а загальнобудинкові прилади обліку мають клас точності С, відповідно до вимог законодавства.
Тому природно виникає ситуація, коли будинок споживає до 1000 метрів кубічних води на місяць, то не менше, ніж 60 метрів кубічних води не будуть обліковані на індивідуальних лічильниках – це похибка, оскільки квартирний лічильник не настільки точний, він обліковує на 6 відсотків менше. І ось саме ці 60 метрів кубічних води потім розділяються між квартирами.
Як можна змінити цю ситуацію?
Для тих, хто купує нове житло, на жаль, у нас ще залишилися певні забудовники, які декларують якісне житло, але вирішення питання обліку водопостачання лишають мешканцям. Такі забудовники стараються купити лічильники меншого класу точності, намагаються перекласти автоматичне зняття показників лічильників вже не об’єднання співвласників. Тому при виборі квартири рекомендуємо з’ясовувати в забудовника, які в нього плани щодо обліку водопостачання, чи вирішить він це питання самостійно, чи потім перекладе на об’єднання, яке буде змушене доробляти все самотужки і власним коштом.
Для існуючих будинків та їх мешканців це питання треба обговорювати на рівні об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, проводити збори і уже спільно вирішувати – чи прийняти ведений розподіл і додаткові об’єми спожитої води з розподілом послуги. Чи все ж прийняти рішення і встановити всі квартирні засоби обліку найвищого класу точності по всьому будинку, організувати дистанційне зчитування показників із цих лічильників і в підсумку остаточно закрити щомісячне питання щодо того, чому сума в платіжці відрізняється від суми показника лічильника.
Мешканці повинні визначатися, як їм вчинити. Або звернути на це увагу при купівлі житла, або зробити облік спожитої води високоточним в усьому будинку – це можливо, аби лише було спільне рішення власників та забудовника.
КП «Луцькводоканал»