Депутати міської ради підтримали два звернення до керівництва держави щодо родин загиблих
Під час пленарного засідання 73-ї сесії міської ради депутати одноголосно підтримали звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Міністерства у справах ветеранів України про усунення соціальної несправедливості щодо розміру одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) для родин загиблих військовослужбовців, які віддали свої життя за Україну до початку повномасштабного вторгнення.
Звернення
щодо розміру одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті)
для родин загиблих військовослужбовців, які віддали свої життя
за Україну до початку повномасштабного вторгнення
Ми, депутати Луцької міської ради звертаємось до Вас з нагальним проханням про усунення соціальної несправедливості щодо розміру одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) для родин загиблих військовослужбовців, які віддали свої життя за Україну до початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року.
На жаль, ми спостерігаємо ситуацію, коли родини Героїв, які загинули до цієї дати, отримали значно менші виплати порівняно з тими, чиї рідні загинули під час повномасштабної війни. Така різниця створює відчуття соціальної несправедливості, оскільки всі загиблі без винятку боролися за незалежність та свободу нашої держави.
Для забезпечення належного соціального захисту родин загиблих військовослужбовців, враховуючи недоліки та неоднозначності в поточних нормативних документах, доцільно внести зміни до законодавчих актів та постанов, які сприятимуть соціальній справедливості, зміцненню довіри до держави та забезпеченню гідного життя родин, які втратили своїх близьких заради миру та безпеки нашої країни.
Пропонуємо:
1. Доповнити Закон України від 20.12.1991 № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» зі змінами положеннями, що забезпечать рівні умови надання одноразової грошової допомоги незалежно від періоду загибелі військовослужбовця, а саме:
абзац перший частини 3 статті 162 викласти в новій редакції:
«Розмір одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця в період, починаючи від початку російської агресії проти України та окупації українських територій з 2014 року, та в період дії воєнного стану визначається Кабінетом Міністрів України з урахуванням такого:»;
конкретизувати статтю 162, зокрема, щодо процедури отримання допомоги для родин добровольців та осіб, які брали участь у захисті Батьківщини, але не мають офіційного статусу військовослужбовця.
2. Внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану», виклавши абзац 1 пункту 2 в наступній редакції:
«Особам, які мають право на виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі осіб, зазначених у пунктах 1-1² цієї постанови, а також їх смерті внаслідок поранення (контузії, травми, каліцтва), отриманого під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, у період воєнного стану під час захисту Батьківщини, участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій російською федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, на території держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, смерть яких настала не пізніше ніж через один рік після поранення (контузії, травми, каліцтва), виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 15 млн гривень, із врахуванням сум, виплачених з 2014 року.».
3. Розробити чіткі інструкції, шляхом внесення змін до нормативно-правових актів, які регламентують роботу Міноборони та інших органів виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями щодо порядку та умов надання допомоги родинам загиблих військовослужбовців.
Висловлюючи підтримку родинам, які втратили своїх близьких під час повномасштабної війни, наполягаємо на необхідності забезпечення рівних умов і для тих, хто віддав своє життя в попередні роки бойових дій. Їхній подвиг не повинен бути менш цінним, а їхні родини заслуговують на гідну підтримку з боку держави.
Депутати одноголосно підтримали ще одне звернення до Президента України, Верховної Ради України, Міністерства у справах ветеранів України, Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій України, національних меншин і міжнаціональних відносин щодо ініціювання внесення змін до міжнародного Реєстру збитків для визнання загиблих військовослужбовців у період, починаючи з 2014 року, жертвами збройної агресії російської федерації.
Звернення
щодо ініціювання внесення змін до міжнародного Реєстру збитків для визнання загиблих військовослужбовців жертвами збройної агресії російської федерації
14 листопада 2022 року Генеральна Асамблея ООН ухвалила Резолюцію A/RES/ES-11/5 «Сприяння здійсненню правового захисту і забезпечення відшкодування шкоди у зв'язку з агресією проти України». У травні 2023 року за підтримки Ради Європи створено міжнародний Реєстр збитків, завданих внаслідок російської агресії.
Реєстр почав свою роботу з січня 2025 року, проте до нього включаються лише заяви про збитки, заподіяні, починаючи з 24 лютого 2022 року. Разом з тим, Реєстр містить дискримінаційні ознаки щодо обмеження прав громадян України, які зазнали шкоди від дій російської федерації до 24 лютого 2022 року.
Водночас 20.02.2014 розпочалась окупація території України з російського вторгнення на півострів Крим, а з квітня 2014 року окупація розширилась на території Луганської та Донецької областей України.
Станом на кінець 2021 року за даними ООН в Україні загинуло 3 375 цивільних осіб та 4 150 українських військових, 1,8 млн громадян України стали вимушеними переселенцями.
Таким чином, обмежено можливості подання до Реєстру заяв осіб, які зазнали шкоди до повномасштабної фази російсько-української війни, що завдана у період з 20.02.2014 по 24.02.2022. Наші Герої та Героїні вісім років захищали свободу та незалежність України, віддаючи за це своє життя. Їхній подвиг не залежить від дати загибелі. Вони полягли від рук одного ворога, захищаючи незалежність України. Знецінення їхньої жертви - це знецінення боротьби за майбутнє України.
З урахуванням викладеного вище, просимо Президента України, Верховну Раду України, Міністерство у справах ветеранів України, Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій України, національних меншин і міжнаціональних відносин ініціювати перед учасниками та асоційованими членами Реєстру внесення змін до Реєстру для визнання загиблих військовослужбовців у період, починаючи з 2014 року, жертвами збройної агресії російської федерації, надання їхнім родинам статусу постраждалих від збройної агресії російської федерації із правом на належну компенсацію та підтримку.
Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 777937)