1. Головна
  2. Оперативна інформація

Депутати міської ради закликали центральну владу виділити кошти на роботу з дітьми з особливими освітніми потребами

Депутати міської ради закликали центральну владу виділити кошти на роботу з дітьми з особливими освітніми потребами

Щодо оплати заборгованості за проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять дітям з особливими освітніми потребами до Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України звернулися депутати Луцької міської ради. Відповідне рішення прийнято сьогодні під час засідання 26-ї сесії міської ради.

Депутат міської ради, начальник департаменту освіти Віталій Бондар зазначив, що цей проєкт рішення підготовлений через недофінансування з боку держави надання освітніх послуг дітям з інвалідністю. Такі проблеми не лише у Луцьку, але й інших містах України.

 

ЗВЕРНЕННЯ

щодо оплати заборгованості за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) дітям з особливими освітніми потребами

Статтею 53 Конституції України визначено, що кожен має право на освіту. Згідно з ратифікованою у лютому 1991 року Конвенцією про права дитини допомога на забезпечення дітей з особливими освітніми потребами має на меті забезпечення їй ефективного доступу, зокрема, до послуг у галузі освіти, професійної підготовки. У грудні 2009 року Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю та взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення інклюзивної освіти на всіх рівнях.

Законом України «Про освіту» встановлено державні гарантії права на отримання освіти особами з особливими освітніми потребами (далі – ООП). Так, розвиток інклюзивного освітнього середовища, у тому числі у закладах освіти, найбільш доступних і наближених до місця проживання осіб з ООП, а також забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності, віднесено до засад державної політики у сфері освіти та принципів освітньої діяльності (частина перша статті 6 Закону України «Про освіту» (далі – Закон)). Відповідно до статті 19 Закону (у редакції закону зі змінами від 07.09.2021 №1709) органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з ООП для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Порядком та умовами надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 14.02.2017 № 88 (зі змінами) (далі – Порядок), визначено, зокрема, механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами та визначено напрями видатків, які здійснюються за рахунок субвенції. Головним розпорядником субвенції є МОН України, а розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами – структурні підрозділи з питань освіти і науки місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, які визначаються рішенням відповідної місцевої ради про такий бюджет.

Статтею 1033 Бюджетного Кодексу України передбачено, що розподіл субвенції на надання державної підтримки особам з ООП здійснюється між місцевими бюджетами у порядку, визначеному Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними державними адміністраціями відповідно до кількості осіб з ООП, та затверджується рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, рішенням про обласний бюджет.

Згідно з пунктом 5 Порядку та умов (постанова Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88 зі змінами) облдержадміністрації здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами територіальних громад пропорційно кількості осіб з ООП, зазначених у пункті 3 Порядку та умов, які здобувають освіту у відповідних закладах освіти.

Законом України «Про Державний бюджет на 2021 рік» для Волинської області з державного бюджету місцевим бюджетам передбачені видатки на надання  державної підтримки особам з особливими освітніми потребами. 

Отже, нормативною базою передбачено правові підстави для надання державної підтримки особам з ООП, врегульовано організацію надання такої підтримки, визначено напрями використання коштів субвенції. Водночас при наданні державної підтримки не враховані індивідуальні потреби осіб з ООП; рівень оплати послуг фахівців за проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг).

У зв’язку з незабезпеченістю фінансовим ресурсом зазначеної субвенції на оплату корекційних занять в закладах освіти Луцької територіальної громади проведено та не оплачено у 2021 році 8177 корекційних занять на суму 977,9 тис гривень.

Крім того, у 2022 році необхідний додатковий фінансовий ресурс на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами в обсязі 3746,7 тис грн для оплати корекційних занять.

Враховуючи вище зазначене, просимо забезпечити державну підтримку особам з особливими освітніми потребами шляхом оплати заборгованості в сумі 4724,6 тисяч гривень для оплати корекційних занять за 2021, 2022 роки.

 

 

Управління інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)