1. Головна
  2. Оперативна інформація

Депутати міської ради звернулися до Кабінету Міністрів України щодо діяльності Головного управління Держгеокадастру у Волинській області

Депутати міської ради звернулися до Кабінету Міністрів України щодо діяльності Головного управління Держгеокадастру у Волинській області

Директор департаменту економічної політики Борис Смаль пояснив, що тривалий час Головне управління Держгеокадастру у Волинській області не видає документи нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, що не дає змогу привести в дію багато рішень Луцької міської ради. Відповідно до бюджету міської громади не надходять кошти за оренду чи земельний податок. За його словами, якщо так далі буде продовжуватись, то у 2022 році для міського бюджету це мінус 130 млн гривень.

 
 
 
 
 
 
 

“Справа в тому, що до міської ради звертаються люди, які укладають чи продовжують договори оренди. Для того, щоб підписати договір треба нормативно-грошова оцінка, без цього — вони не можуть підписати угоду. Таким чином, бюджет нашої громади втрачає величезні кошти. При цьому є достовірна інформація, що окремим особам така оцінка надається , - наголосив міський голова Ігор Полішук і дав доручення запросити представника Держгеокадастру для надання пояснень.

 

 

Звернення до Кабінету Міністрів України щодо діяльності

Головного управління Держгеокадастру у Волинській області

 

Шановний Денисе Анатолійовичу!

Луцька міська рада, як орган місцевого самоврядування міської територіальної громади, вимушена звернутись до Кабінету Міністрів України у зв’язку із вкрай негативною ситуацією, яка склалась в діяльності Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та його територіальних органів, що полягає у тривалому систематичному невиконанні функцій, які покладені на органи Держгеокадастру чинним законодавством.

Зокрема, Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» визначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Одним із основних завдань діяльності Держгеокадастру, як органу який реалізує державну політику у сфері земельних відносин, є визначене статтями 6, 15, 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та підпунктом 30 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру завдання щодо адміністрування, ведення та надання відомостей Державного земельного кадастру – єдиної державної геоінформаційної системи відомостей про землі, що розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Належне здійснення органами Держгеокадастру адміністрування та ведення Державного земельного кадастру, забезпечення вчасного надання відомостей Державного земельного кадастру, зокрема витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, є однією із гарантій матеріальної та фінансової стабільності місцевого самоврядування.

Вищенаведене твердження випливає з аналізу норм, передбачених пунктом 19 частини 1 статті 64 Бюджетного кодексу України, статтями 10, 274, 288 Податкового кодексу України, згідно з якими плата за землю (земельний податок та орендна плата) відноситься до категорії місцевих податків, які зараховуються до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад та розмір яких визначається у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено).

Разом з тим, територіальні органи Держгеокадастру у Волинській області упродовж тривалого часу (не менше трьох попередніх місяців), всупереч вимогам законодавства, не надають витяги з Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, внаслідок чого станом на 10.11.2021 не реалізованими залишаються 25 рішень Луцької міської ради про надання в оренду земельних ділянок комунальної власності, оскільки відсутність інформації про нормативну грошову оцінку перешкоджає укладанню договорів оренди землі між Луцькою міською радою та землекористувачами, так як розмір такої оцінки зазначається у договорі оренди землі, згідно Типової форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 (зі змінами), яка є обов’язковою для органів місцевого самоврядування.

Зазначена бездіяльність територіальних органів Держгеокадастру у Волинській області вже призвела до недотримання бюджетом Луцької міської територіальної громади доходів у сумі близько 700 000 грн, а подальше не вирішення проблеми може призвести до значно більших катастрофічних наслідків.

Зокрема, пунктом 286.2. статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Таким чином, відсутність витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок призведе до неможливості здійснити землекористувачами розрахунок плати за землю (земельного податку чи орендної плати) на 2022 рік, що за попередніми підрахунками призведе до фінансових втрат в розмірі понад 130 млн грн, та, як наслідок, недофінансування захищених бюджетом статей, запланованих соціальних програм та загальний подальший розвиток міської територіальної громади.

Враховуючи викладене, просимо Кабінет Міністрів України, як орган, який координує діяльність Держгеокадастру, максимально оперативно вирішити проблему, яка порушується у даному зверненні, та не допускати у подальшому порушення законодавства в діяльності територіальних органів Держгеокадастру у Волинській області.

Про результати розгляду даного звернення просимо поінформувати Луцьку міську раду у встановленому законодавством порядку.

 

 

Управління інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)