Депутати ухвалили зміни до Регламенту Луцької міської ради
Відповідне рішення було прийняте сьогодні, 30 липня, під час 61-ї сесії Луцької міської ради.
Доповідаючи з цього питання, директор юридичного департаменту Наталія Юрченко, зазначила, що зміни до Регламенту вносяться у зв’язку зі змінами у законодавстві. У першу чергу йдеться про Закон про місцеве самоврядування щодо забезпечення прозорості місцевого самоврядування, Закон про медіа, а також враховано рекомендації НАЗК.
“Враховуючи те, що на сайті «Конкурент» була стаття, що начебто мають намір знищити права депутатів, начебто мають намір знищити записи сесії, – наголосила Наталія Юрченко. – Насправді йдеться зовсім не про ці речі, оскільки в чинному Регламенті навпаки не міститься терміну, скільки мають зберігатися відеозаписи. Тому рекомендуються зміни для приведення у відповідність до закону про те, що відеозаписи сесій мають зберігатися не менше, ніж 5 років.
Стосовно так званого обмеження прав депутатів, також хочу зазначити, що є рекомендації від НАЗК, де чітко йдеться про те, що депутати мають право на депутатські звернення лише з питань, які пов’язані з депутатською діяльністю. І вже є така практика в Україні, що на депутатів складаються протоколи про корупційні правопорушення, якщо депутат звертається з особистих питань. Тому, розуміючи, що не всі депутати мають змогу читати рекомендації НАЗК, вивчати пласти законодавства, всі ці зміни відображаються в Регламенті”.
У ході обговорення проєкту рішення звучали різні точки зору. Свою думку висловив також голова регламентної комісії Луцької міської ради Микола Федік. Він зазначив, що Регламент – це робочий документ, який, зокрема, встановлює порядок скликання сесій, підготовку розгляду нею питань, прийняття рішень, порядок проведення сесії та інше.
“Це робочий інструмент, яким керуються депутати міської ради, міський голова, секретар міської ради. Це не якийсь політичний документ. Якщо в такому документі допускається обмеження прав або порушень прав, він обов’язково оскаржується в суді і приводиться у відповідність до чинного законодавства. У пропонованих змінах до Регламенту обмеження якихось прав немає”, – наголосив Микола Федік.
Відтак депутати підтримали зміни до Регламенту, збільшивши термін збереження відеотрансляцій з 5 до 10 років.
Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 777937)