1. Головна
  2. Оперативна інформація

Депутати звернулися до Мінюсту та правоохоронних органів щодо можливих протизаконних дій державних реєстраторів, приватних нотаріусів, інженерів з інвентаризації нерухомого майна

Обранці громади під час позачергової дистанційної 91-ї сесії міської ради підтримали проєкт рішення “Про звернення до Міністерства юстиції України, Головного управління національної поліції у Волинській області, Прокуратури Волинської області щодо можливих протизаконних дій державних реєстраторів, приватних нотаріусів, інженерів з інвентаризації нерухомого майна тощо”.

Депутат Ігор Поліщук, як автор документа, зауважив, що часто дії нечесних на руку державних реєстраторів, приватних нотаріусів, інженерів з інвентаризації нерухомого майна призводить до проблем у місті. Часто вони призводять до того, що проводиться реєстрація незаконних будівництв, і міська влада потім нічого зробити з цим не може, бо немає повноважень.

 

Звернення

до Міністерства юстиції України, Головного управління національної поліції у Волинській області, Прокуратури Волинської області щодо можливих протизаконних дій державних реєстраторів, приватних нотаріусів, інженерів з інвентаризації нерухомого майна тощо

 

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено що будівництво – це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва.

Відповідно до п.3.21 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» Реконструкція – це перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).

Відповідно до частини першої статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт, або ж отримання дозволу на виконання будівельних робіт для об’єктів відповідного класу наслідків.

Відповідно до абзацу 4 пункту 151 Постанови КМУ «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» від 13 квітня 2011 року № 466 Виконання підготовчих або будівельних робіт без подання такого повідомлення забороняється.

Відповідно до частини сьомої статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Узагальнюючи вищевказане – зміна функціонального призначення, зміна геометричних розмірів, втручання в несучі конструкції являється будівництвом, і вимагає отримання дозвільних документів відповідно до чинного законодавства. Отже, зміна функціонального призначення без дозвільних документів заборонена.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» «Державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.».

Відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об’єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до абзацу 6 частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено підстави для проведення позапланових перевірок.

Відповідно до абзацу 1 пункту 9 Постанови КМУ «Про затвердження порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 23 травня 2011 року № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб’єктів містобудування.

На підставі неодноразових звернень фізичних та юридичних осіб використовуючи дані із державного реєстру речових прав на нерухоме майно відділом державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради неодноразово було виявлено зареєстровані право власності на нежитлові приміщення за наступними адресами: м. Луцьк, вул. Яровиця, 2/3, вул. Стрілецька, 53, вул. Єршова, 4, вул. Арцеулова, 12/84, вул. Кравчука, 34а/2, вул. Єршова 11а, вул. Коперника 5/1, вул. Богдана Хмельницького, 32, вул. Кравчука, 15/23 та інші. Власники приміщень на місці були відсутні.

Реєстрація права власності із зміною функціонального призначення (квартира під нежитлове приміщення, торгові, офісні приміщення, стоматологічний кабінет) відбувалась державними реєстраторами та приватними нотаріусами на підставі довідок (висновків), виданих інженерами з інвентаризації нерухомого майна ФОП Пазієм Олександром Леонідовичем, ФОП Ткачовим М.Г. та іншими, за відсутності дозвільних документів.

Вищезазначені обставини можуть свідчити про протизаконні дії державних реєстраторів, приватних нотаріусів, інженерів з інвентаризації нерухомого майна внаслідок яких неконтрольовано змінюється архітектурний стиль міста, мешканці будинків наражаються на небезпеку внаслідок реконструкцій, а до міського бюджету не надходять кошти передбачені до сплати чинним законодавством.

Просимо перевірити дані обставини, припинити діяльність вказаних осіб, а також в подальшому унеможливити створення схем спрямованих на дублювання функцій якими наділені виключно державні органи контролю у сфері містобудування.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)