Депутати звернулися до парламенту щодо підтримки законопроекту “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення”
Сьогодні депутати міської ради працюють на пленарному засіданні 42-ї сесії Луцької міської ради. До порядку денного внесено питання “Про звернення до Верховної Ради України щодо законопроекту “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення”. Проект підготовлено постійною комісією міської ради з питань міжнародного співробітництва, інформаційної політики, молоді, спорту та туризму.
Депутат Микола Собуцький зауважив, що зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення уже назріли давно. За його словами, через невеликі часові рамки часто правопорушникам вдається уникати відповідальності.
Звернення до Верховної Ради України щодо підтримання проекту Закону України ‘’Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення’’
07 грудня 1984 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки було прийнято Кодекс України про адміністративні правопорушення (надалі-КУпАП), завданням якого є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов'язків, відповідальності перед суспільством.
При цьому деякі норми КУпАП, містять ряд недоліків, які потребують суттєвого доопрацювання, зокрема, необхідно на законодавчому рівні вдосконалити правовий механізм розгляду судами окремих категорій адміністративних справ.
Такими недоліками є: надто скорочені строки накладення адміністративного стягнення (три місяці з моменту вчинення), можливість застосовувати малозначність та передачу на поруки трудовому колективу, як підстави для звільнення від адміністративної відповідальності за вчинення будь-яких адміністративних правопорушень, відсутність реальної можливості оскаржити рішення суду органом (посадовою особою), яка склала відповідний протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
Всі вищезазначені недоліки з одного боку не дають судам змоги ефективно, повно та всебічно розглядати адміністративні справи, оскільки деякі із категорій судових справ неможливо реально розглянути в порядку та строки, встановлені КУпАП, а з іншого боку порушують законні права осіб на захист та справедливий суд.
Таким чином, необхідність удосконалення порядку розгляду судами окремих категорій адміністративних справ шляхом внесення відповідних змін до норм КУпАП назріла в Україні вже давно.
Прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення» (щодо удосконалення порядку розгляду судами окремих категорій адміністративних справ) сприятиме підвищенню ефективності процедури розгляду судами деяких справ про вчинення адміністративних правопорушень, а також дотриманню прав та законних інтересів громадян України.
Окрім цього, вдосконалення на законодавчому рівні правового механізму розгляду судами окремих категорій адміністративних справ унеможливить зловживання як судами так і відповідними органами та їх посадовими особами окремими нормами КУпАП, зокрема, в частині строків розгляду адміністративних справ та можливості застосовування малозначності і передачі на поруки громадської організації та трудового колективу, як підстав для звільнення від адміністративної відповідальності.
Задля виправлення цієї ситуації у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо удосконалення порядку розгляду судами окремих категорій адміністративних справ)» (реєстр. 6479 від 19.05.2017).
Проектом Закону України ‘’Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення’’ (щодо удосконалення порядку розгляду судами окремих категорій адміністративних справ) пропонується:
- визначити критерієм застосування таких способів звільнення від адміністративної відповідальності як малозначність (ст. 22 КУпАП) та передача на поруки (ст. 21 КУпАП) – розмір штрафу передбачений санкцією відповідної статті. Якщо штраф більший ніж 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, то правопорушника не можна звільнити від адміністративної відповідальності застосовуючи норми статей 21 та 22 КУпАП;
- збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, які розглядаються судами до шести місяців;
- збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, у випадку закриття кримінального провадження до шести місяців;
- збільшити строк тимчасового вилучення посвідчення водія до шести місяців;
- вилучити норми щодо скороченого строку розгляду адміністративних справ протягом доби (трьох діб), обов’язкової особистої присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та щодо приводу особи;
- надати органу та його посадовим особам, які складали протокол про адміністративне правопорушення можливість подавати апеляційну скаргу протягом 10 днів з дня отримання постанови суду.
Сьогодні ми, депутати Луцької міської ради, переконані, що прийняття законопроекту №6479 забезпечить принцип невідворотності покарання по найбільш суспільно небезпечних адміністративних правопорушеннях.
Враховуючи викладене, звертаємося до Верховної Ради України з проханням захистити свободи і інтереси громадян України та невідкладно розглянути і проголосувати за прийняття вказаного законопроекту Верховною Радою України.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)