1. Головна
  2. Оперативна інформація

До уваги суб’єктів господарювання Луцької міської територіальної громади, які використовують найману працю!

Взаємовідносини між роботодавцями та найманими працівниками регулюються нормативно-правовими актами з питань праці. Зміст цих актів та неухильне їх дотримання повинні стимулювати створення умов для забезпечили ефективного розвитку як суб’єкта підприємницької діяльності, так і найманих працівників та суспільства вцілому. Обидві сторони трудових відносин мають усвідомити необхідність безумовного дотримання вимог законодавства про працю та вживати необхідних заходів щодо забезпечення виконання в повному обсязі, покладених на них трудових обов’язків та використання прав, наданих їм законодавством.

Повноваження щодо контролю за дотриманням законодавства про працю нормативно-правовими актами покладено на інспекторів праці. Реалізація посадових обов’язків здійснюється шляхом здійснення інспекційних відвідувань юридичних та фізичних осіб, які використовують найману працю. Водночас з метою профілактики недопущення роботодавцями порушень законодавства про працю здійснюють превентивні заходи, спрямовані, насамперед, на інформування та роз’яснення роботодавцям і найманим працівникам вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань праці, зокрема, в частині правильності оформлення трудових відносин.

Юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть фінансову відповідальність (штраф) за порушення трудового законодавства у випадках, передбачених Кодексом законів про працю України. Визначені КЗпП України штрафи як фінансові санкції накладаються у порядку, встановленому Кабінетом міністрів України, за результатами перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця, у разі встановлення під час проведення такої перевірки порушення законодавства про працю.

Звертаємо Вашу увагу на те, що з 1 січня 2021 року, у зв’язку із збільшенням мінімальної заробітної плати, збільшились і розміри штрафних санкцій, передбачених за порушення трудового законодавства. Відповідно до положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2021рік» з 1 січня розмір мінімальної заробітної плати  становить 6000 грн. Відповідно змінився розмір фінансової відповідальності, передбаченої за порушення законодавства про працю згідно норм статті 265 Кодексу законів про працю України, і на сьогодні складає:

Підстави для притягнення до відповідальності

Розмір штрафу

1. Абзац 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП:

  • фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту);

  • оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві;

  • виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків

 

10-кратний розмір мінімальної зарплати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, (на сьогодні -  60 000 грн, а до юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку першої-третьої груп, за вказані порушення передбачено застосування покарання у вигляді попередження.

2. Абзац 3 ч. 2 ст.265 КЗпП:

  • вчинення порушення, передбаченого абзацом 2 ч. 2 ст. 265  повторно протягом 2 років з дня їх виявлення

 

30-кратний розмір мінімальної зарплати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення,  (на сьогодні -  180 000 грн.)

3. Абзац 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП:

  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць;

  • виплата заробітної плати та інших виплат не в повному обсязі

 

3-кратний розмір мінімальної заробітної плати, (на сьогодні - 18 000 грн.)

4. Абзац 5 ч. 2 ст. 265 КЗпП:

  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці

2-кратний розмір мінімальної заробітної плати за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення ( тобто, 12 000 грн.)

5. Абзац 6 ч. 2 ст. 265 КЗпП:

  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

4-кратний розмір мінімальної заробітної плати за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, (24 000 грн.), а до юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку першої-третьої груп, за вказане порушення передбачено застосування покарання у вигляді попередження

5. Абзац 7 ч. 2 ст. 265:

  • недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні

 

3-кратний розмір мінімальної заробітної плати (18 000 грн. на сьогодні)

 

Абзац 8 ч. 2 ст. 265:

  • недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених  в абзаці 2 ч. 2 ст. 265

 

16-кратний розмір мінімальної заробітної плати, що становить 96 000 грн

6. Абзац 9 ч. 2 ст. 265:

  • порушення інших, крім передбачених абзацами 2—8 ч. 2 ст. 265 вимог законодавства про працю

у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення (6000 грн )

7. Абзац 10 ч. 2 ст. 265:

  • вчинення порушення, передбаченого абзацом 9 ч. 2 ст. 265 повторно протягом року з дня виявлення порушення

2-кратний розмір мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення (на сьогодні 12 000 грн.)

З метою упередження притягнення до встановленої законом відповідальності, вчергове наголошуємо на необхідності неухильного додержання положень чинного законодавства України про працю в частині своєчасності оплати праці, дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці та належного оформлення трудових відносин.

 

 

 

Управління з питань праці Луцької міської ради