1. Головна
  2. Оперативна інформація

Електронні сервіси Пенсійного фонду України

Сервіс «Пенсійний калькулятор» забезпечує користувачу можливість самостійно розрахувати розмір майбутньої пенсії за віком за даними про страховий стаж та заробітну плату, що міститься в Реєстрі застрахованих осіб. При цьому сервіс дозволяє введення у ручному режимі періодів трудового стажу та інших періодів, що враховуються до стажу роботи для призначення пенсії.

Через сервіс «Запит на отримання електронних документів» Ви можете подати запит на отримання таких електронних документів:

- індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідка ОК-5);

- витягу з Реєстру застрахованих осіб.

У результаті обробки запиту Вам буде відправлено документ у вигляді pdf-довідки і електронний документ підписаний ЕЦП ПФУ, який згідно із законодавством є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ. За допомогою сервісу «Електронне звернення» користувачі вебпорталу, відповідно до Закону України “Про звернення громадян” можуть звернутися до органів ПФУ із заявою, скаргою чи пропозицією за допомогою електронного звернення заповнивши відповідну форму на сайті ПФУ.

Сервіс «Автоматичне призначення пенсій» дає можливість подати документи для призначення пенсії, не відвідуючи територіальні органи Пенсійного фонду, через особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду України.

Це можливість заздалегідь подбати про свою соціальну захищеність та надати всю необхідну інформацію для призначення пенсії завчасно, незалежно від часу настання пенсійного віку. Покрокову відео-інструкцію можна подивитися на ютуб-каналі Головного управління Пенсійного фонду України за посиланням: https:www.youtube.com/watch?v=d54bD_6IvLA

Документи для призначення пенсії, подані через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, засвідчуються кваліфікованим електронним підписом або системою GOV ID. Результати опрацювання заяви можна побачити у вкладці «Мої повідомлення». Складові сформованої електронної пенсійної справи стануть доступні на вебпорталі у розділі «Моя пенсія» після того, як особа набуде статусу пенсіонера, тобто досягне пенсійного віку.

Сервіс «СМС-інформування» — включає в себе набір стандартних повідомлень щодо призначення, перерахунку, або поновлення виплати пенсій, а також про накопичений страховий стаж та, відповідно, сплату страхових внесків роботодавцями. Для кожного працюючого це інструмент контролю за своїм роботодавцем. Адже щомісяця застрахована особа буде отримувати повідомлення про нарахований страховий стаж, який необхідний для призначення пенсії. Відсутність повідомлення про нарахований страховий стаж є приводом звернутися до роботодавця для з’ясування причин.

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України у закладці «Мій страховий стаж» загальний страховий стаж розраховується у відповідності до відомостей, що враховуються для призначення пенсії починаючи з 01.01.2004 року. Доступ до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України через «Мобільний додаток» дозволяє:

- подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, в тому числі за принципом “одне відвідування”, що передбачає подання документів для призначення пенсії виключно в електронному вигляді зі зверненням до сервісного центру тільки за отриманням пенсійного посвідчення;

- подати запит для внесення змін до пенсійної справи; - отримати та завантажити до мобільного пристрою електронні документи з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, які доступні в особистому кабінеті;

- переглянути відомості з реєстру застрахованих осіб (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформація про заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж) та з електронної пенсійної справи;

- одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України, відстежувати стан опрацювання звернень до Пенсійного фонду України.

З 01 червня 2021 року запроваджено нову електронну форму листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, що передбачено Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 31 березня 2021 року № 323.

При цьому варто відмітити, що Електронний реєстр листків непрацездатності вже існує протягом року на порталі Пенсійного фонду України, де роботодавці та працівники можуть зареєструватися та почати поступовий перехід на ведення електронних документів, зокрема, електронних листків непрацездатності або електронних трудових книжок.

Від 10 червня 2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX, який впроваджує облік трудової діяльності працівників в електронній формі.

Закон передбачає п’ятирічний перехідний період: у цей час використовуватимуться паперовий та електронний варіанти обліку. Документом визначається облік трудової діяльності працівників в електронній формі та використання цих відомостей з метою підтвердження наявного стажу роботи для укладення трудового договору, призначення пенсій тощо. Система обліку трудової діяльності працівників буде вдосконалена та передбачає відмову від паперових трудових книжок. Такі зміни дозволять зменшити витрати роботодавців на ведення паперового документообігу, спростять доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, передусім у разі тимчасової втрати працездатності. Усуваються негативні наслідки втрати трудової книжки, її фальсифікації і внесення недостовірних відомостей до цього документа. Електронні трудові спростять доступ до інформації про трудовий стаж та процес оформлення пенсії. Щоб скористатись електронними сервісами необхідно авторизуватись на вебпорталі Пенсійного фонду України за адресою https://portal.pfu.gov.ua за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Якщо Ви не маєте електронного підпису, його можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК), наприклад, у КНЕДП ІДД ДПС, Державному підприємстві “Дія” та інших. Ознайомитися з повним списком АЦСК, кваліфікований електронний підпис яких підтримує вебпортал Пенсійного фонду, можна у випадаючому списку вікна “Виберіть АЦСК”.

 

 

Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області