1. Головна
  2. Оперативна інформація

Як і навіщо навчити дітей взаємодіяти?

Як і навіщо навчити дітей взаємодіяти?

Міжособистісний рівень розвитку важливий в опануванні дитиною світу. Він готує її до різноманітних соціальних ролей, до вміння співпрацювати й почуватися впевнено у світі людей.

Щоб маленькі діти могли вільно досліджувати своє середовище, взаємодіяти з іншими, розвивати відчуття свого «я» та впевненість у собі, їм треба відчувати емоційну й фізичну безпеку. Взаємодія з однолітками – це уміння навчитися безпечно спілкуватися (як у дитинстві, так і в дорослому житті), обмінюючись ідеями, знаннями, досвідом. Взаємодіючи з однолітками, дитина проявляє активність, розвиває здорове уявлення про себе й позитивну самооцінку, стає незалежнішою, навчається ділитись іграшками, а пізніше – ідеями, виявляти зацікавленість у тому, що роблять інші, просити про допомогу й допомагати іншим, заспокоювати їх, висловлювати схвалення чи ділитися радістю.

 

Зацікавте дитину іншими дітьми, навчіть розрізняти ровесників

  • Переглядаючи журнали чи книжки з картинками, пограйте з дитиною в гру, в якій треба показати, де діти й де дорослі.

  • Пофантазуйте, як би звали цих дітей, скільки б їм було років, чим би вони цікавилися, у що любили б гратися. Запитайте, чи дружила б дитина з цим хлопчиком/дівчинкою.

 

Навчіть приєднуватись до гри

  • Частіше самі запитуйте дитину: «Можна з тобою погратися? Можна взяти твою іграшку?».

  • З іграшками потренуйтеся вітатися, називати своє ім’я, просити приєднатися до гри. Програйте різні варіанти: коли запрошення приймають і коли не приймають.

Навчіть Ініціювати розмови

  • Граємо в «прибульця», який щойно висадився на планету й досліджує життя на ній. Він підходить до різних предметів, принюхуючись і придивляючись. Підходить до людей, намагається й людину понюхати, а люди навчають його вітатися так, як заведено на Землі.

 

Навчіть заохочувати інших дітей до гри та грати разом

  • Коли ви з дитиною на майданчику, з її дозволу запрошуйте до гри інших дітей. А потім відходьте далі, залишаючись у полі зору дитини.

  • Грайте в рольові ігри з багатьма персонажами.

  • У кожного своя переносність контактів, свій темперамент; нервова система має ліміт спілкування. Кожна дитина витримує певну кількість дітей поруч. Пам’ятайте, що дитина не завжди має потребу в контактах.

 

Навчіть ділитись ідеями

  • На аркуші паперу по черзі разом з дитиною малюйте, додаючи по одній деталі. Наприкінці пофантазуйте, що у вас вийшло.

  • Разом вигадайте диво-світ, в якому все можливо. І кожен з вас може по черзі додавати свою ідею про те, який цей світ.

  • Разом по одному реченню складіть історію.