1. Головна
  2. Оперативна інформація

Інформація про роботу спостережної комісії при виконавчому комітеті Луцької міської ради за 2019 рік

При виконавчому комітеті Луцької міської ради діє спостережна комісія, що у своїй діяльності керується Конституцією України, Кримінально-виконавчим кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Положенням про спостережні комісії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.04.2004 № 429, п. 18 Положення про спостережну комісію, затвердженого рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 17.02.2011 № 140-1, рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 07.11.2018 № 713-1 “Про новий склад спостережної комісії” та іншими законодавчими актами.

До складу спостережної комісії при виконавчому комітеті Луцької міської ради входять працівники департаментів, управлінь і відділів міської ради, представники громадських організацій та фізичні особи. Представники громадських організацій та фізичні особи становлять половину складу комісії.

Відповідно до Положення про спостережну комісію протягом 2019 року спостережна комісія виконала такі основні завдання:

1. Організація громадського контролю за дотриманням прав і законних інтересів засуджених та осіб, звільнених від відбування покарання.

2. Сприяння органам і установам виконання покарань у виправленні і ресоціалізації засуджених та створенні належних умов для їх тримання, залучення до цієї діяльності громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян.

3. Організація виховної роботи з особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання, та громадського контролю за їх поведінкою протягом невідбутої частини покарання.

4. Надання допомоги у соціальній адаптації особам, звільненим від відбування покарання.

Відповідно до покладених завдань у 2019 році спостережна комісія:

1. Разом з органами та установами виконання покарань вносила до суду за місцем відбування покарання засудженими подання (клопотання) щодо умовно-дострокового звільнення від відбування покарання або заміни невідбутої частини покарання більш м’яким.

2. Сприяла адміністрації установ виконання покарань:

- у проведенні виховної роботи із засудженими;

- у залученні громадських організацій, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян до надання допомоги у створенні належних умов для тримання засуджених, їх матеріально-побутовому та медикосанітарному забезпеченні, здійсненні оздоровчо-профілактичних заходів;

- у створенні додаткових робочих місць для залучення засуджених до суспільно корисної праці.

3. На підставі інформації органів і установ виконання покарань було проведено облік осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання (з початку року на обліку перебуває 15 осіб), організовано громадський контроль за поведінкою цих осіб та проведення виховних заходів за місцем їх роботи (навчання) і проживання протягом невідбутої частини покарання.

4. При розгляді питання умовно-дострокового звільнення проводились бесіди із засудженими щодо наявності у кожного із них паспорта громадянина України, наявності місця для проживання, родинних зв’язків. Надавалась довідкова інформація про установи, до яких можна звернутись за допомогою у вирішенні питань проживання, працевлаштування та соціальної адаптації.

5. Виконувались інші функції відповідно до законодавства. Організаційною формою роботи спостережної комісії були засідання, які проводилися в міру потреби, але не рідше ніж один раз на місяць. Всі засідання спостережної комісії були оформлені протоколами. Рішення приймалися колегіально, відкритим голосуванням.

За час роботи спостережної комісії з січня по грудень 2019 року було проведено 16 засідань, в тому числі одне засідання на базі ДУ “Луцький слідчий ізолятор”. На засіданнях комісії було розглянуто та погоджено чотири клопотання ДУ “Луцький слідчий ізолятор” та два подання Луцького міськрайонного відділу філії ДУ “Центр пробації” в Волинській області” про умовно-дострокове звільнення від відбування покарання засуджених осіб.

Робота спостережної комісії відбувалася згідно з піврічними планами роботи. План роботи спостережної комісії за І і ІІ півріччя 2019 року виконаний у повному обсязі. Зокрема, на засіданнях спостережної комісії були розглянуті питання: про затвердження плану роботи спостережної комісії на І-ше і ІІ-ге півріччя 2019 року; про затвердження графіка особистого прийому засуджених у ДУ “Луцький слідчий ізолятор”; про нормативно-правову базу, яка регламентує діяльність спостережної комісії; про розгляд клопотань ДУ “Луцький слідчий ізолятор” про умовнодострокове звільнення від відбування покарання засуджених осіб; про розгляд подань Луцького міськрайонного відділу філії ДУ “Центр пробації в Волинській області” про умовно-дострокове звільнення від відбування покарання засуджених осіб; про розгляд повідомлень про звільнення від відбування покарання, що надійшли з виправних установ; про стан громадського контролю за звільненими особами тощо. Члени спостережної комісії проводили особистий прийом засуджених, розглядали їх звернення, приймали за ними рішення, надавали юридичні консультації.

З метою організації громадського контролю протягом невідбутої частини покарання за поведінкою осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, спостережною комісією на постійній основі 3 здійснюється співпраця з дільничними офіцерами поліції, які здійснюють відповідний контроль.

Члени спостережної комісії мали можливість безперешкодно відвідувати житлові, комунально-побутові та виробничі об’єкти установ виконання покарань міста. Не залишається осторонь спостережна комісія щодо забезпечення соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді позбавлення волі.

Одним із основних напрямків діяльності міської спостережної комісії у 2020 році буде вирішення невідкладних питань організаційно-правового та інформаційного забезпечення, медичного, соціально-побутового, культурного обслуговування та соціальної адаптації у місті осіб, звільнених з місць позбавлення волі, здійснення конкретних заходів, спрямованих на забезпечення права кожного громадянина на достатній життєвий рівень.