1. Головна
  2. Оперативна інформація

Луцька міська рада звернулась до ВРУ щодо Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»

Сьогодні, на пленарному засіданні 69-ї сесії Луцької міської ради, було прийнято рішення «Про звернення Луцької міської ради до Верховної Ради України щодо розроблення проєкту змін до Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Текст звернення:

 

ЗВЕРНЕННЯ

Луцької міської ради до Верховної Ради України щодо розроблення проекту змін до Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»

 

Депутати Луцької міської ради глибоко стурбовані незадовільним рівнем захисту здоров’я людини, особливо дітей та молоді, внаслідок паління тютюнових виробів, тому звертаємось до вас із проханням розробити та підтримати на пленарному засіданні сесії Верховної Ради України проект Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Дослідження свідчать, що в Україні щоденно курить більш 12,2% учнівської молоді у віці 15-17 років. Це кожен 8-й старшокласник.

Тютюнові корпорації свідомо розміщують пачки сигарет у вітринах магазинів на спеціальному фоні, використовуючи яскраві дизайнерські рішення, аби привертати увагу не лише активних споживачів їхньої продукції, але й потенційних споживачів. Так звана «спеціальна викладка» сигарет систематично оновлюється, щоб привертати увагу споживачів та спонукати їх до куріння. Це є формою стимулювання куріння, яка спрямована передусім на дітей та молодь, для яких тютюнова продукція перетворюється на спокусливий та привабливий для вживання товар та які є найбільш вразливими для зовнішнього стимулювання.

Ще одним підтвердженням рекламного впливу тютюнової викладки є дослідження, відповідно до якого 72% громадян сприймають викладку вітрин точок продажу як рекламний спосіб привертання уваги до сигарет. Разом з цим, заборону розміщення сигарет у вітринах магазинів та кіосків підтримують 68% громадян України.

Слід звернути увагу, що Верховна Рада України, ратифікуючи Законом від 15.03.2006 № 3534-IV Рамкову конвенцію Всесвітньої організації здоров’я із боротьби проти тютюну беззастережно визнала, що повна заборона на рекламу, стимулювання продажу й спонсорство приведе до скорочення споживання тютюнових виробів ( стаття 14 Конвенції).

Крім того у ювілейній заяві з нагоди 10-річчя ратифікації Україною Рамкової Конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну Верховна Рада України визнає:

«Окремі статті Рамкової конвенції ВООЗ не в повному обсязі реалізовані в українському законодавстві. Зокрема, реалізація Статті 8 Рамкової конвенції щодо захисту населення від тютюнового диму потребує покращення виконання чинних норм, а також вимагає повного захисту населення від тютюнового диму у всіх без винятку приміщеннях. Крім того, реалізація Статті 13 щодо заборони всіх форм реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів вимагає заборони стимулювання продажу сигарет, яке досі присутнє у місцях їхньої реалізації в Україні».

Заборона видимого розміщення пачок тютюнових виробів, як спосіб зниження рівня куріння та стимулів до куріння, діє в низці країн, таких як: Велика Британія, Австралія, Канада, Норвегія, Фінляндія, Ірландія, Ісландія, Нова Зеландія, Таїланд, Панама, Кенія, Непал, Хорватія, Словенія, Панама, Білорусь та інші та довела свою ефективність.

Тому, просимо у встановленому законодавством порядку внести відповідні зміни до Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», якими заборонити розміщення тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для нагрівання тютюнових виробів та кальянів; упаковок тютюнових виробів; заправних контейнерів (картриджів) електронних сигарет у місцях роздрібної торгівлі таким чином, щоб вони були видимі поза межами місця роздрібної торгівлі або споживачем всередині місця роздрібної торгівлі, за виключенням показу штатним працівником чи власником торгівельного закладу конкретного тютюнового виробу окремому споживачеві старше 18 років на його вимогу.

Громадяни України мають право бути захищеними від рекламного впливу тютюнових виробів та на заходи захисту здоров’я.

З огляду на ефективність прийнятих заходів потрібно підтримати позитивну динаміку спрямовану на захист молодого покоління від початку куріння, щоб громадяни України були здоровими.

Ухвалення даного законопроекту забезпечить високий рівень захисту здоров’я людини, особливо дітей та молоді, а також виконання зобов’язань України відповідно до Рамкової конвенції Всесвітньої організації охорони здоров’я із боротьби проти тютюну.

Щиро сподіваємося на підтримку у розгляді звернення.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)