1. Головна
  2. Оперативна інформація

Луцька міська рада звернулася до Міністерства юстиції України зі скаргою на рішення державного реєстратора Ященка В.О. про державну реєстрацію прав на нерухоме майно

Сьогодні депутати під час позачергової дистанційної 91-ї сесії міської ради розглянули питання “Про звернення до Міністерства юстиції України зі скаргою на рішення державного реєстратора Ященка В.О. про державну реєстрацію прав на нерухоме майно”. Автором документа виступив депутат Ігор Поліщук. Він зауважив, що на проспекті Відродження, 29а відбувається будівництво з порушеннями містобудівних вимог та державних будівельних норм. Воно порушує вимоги щодо відстані до існуючих споруд, поверховості й висотності та інші. Однак, Луцька міська рада, згідно чинного законодавства, не має інструментів, щоб його зупинити. Як виявилося, державний реєстратор Куклинської сільської ради Маневицького району Ященко В.О. здійснив дії щодо реєстрації права власності на житловий будинок з нежитловими приміщеннями на проспекті Відродження, 29а. Ці дії здійснено з порушенням процедурних норм.

Ігор Поліщук зазначив, що уже готується позов до суду, аби зупинити будівництво, скасувати дозвільні документи та знести його.

Однак, за його словами, аби його демонтувати треба скасувати реєстрацію права власності.

Депутат Олександр Козлюк зауважив, що державний реєстратор Куклинської сільської ради Маневицького району Ященко В.О. також зареєстрував у держреєстрі право власності на офісне приміщення у багатоквартирному будинку на проспекті Соборності, 32. Однак, раніше там була квартира і без будь-яких погоджень перевели її у офісне приміщення. Він наголосив, що при реконструкції пошкоджено фундамент будинку і тепер ОСББ має проблеми.

Поскаржився на дії цього ж реєстратора і депутат Микита Рабан. Він зауважив, що цією особою проведено державну реєстрацію офісів, які переробили з квартир, у будинку на проспекті Волі, 10 та Волі, 33.

Депутати підтримали відповідний проєкт рішення.

 

Скарга

на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на нерухоме майно

 

19.08.2020 Луцька міська рада шляхом ознайомлення з інформацією у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно встановила, що 15.06.2020 державним реєстратором Куклинської сільської ради Маневицького району Ященко В.О. здійснено державну реєстрацію права власності (реєстраційний номер 2105657007101) на житловий будинок, з нежитловими приміщеннями, (м. Луцьк, пр-т Відродження, 29а) на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з індексним номером 52770472 від 22.06.2020.

Земельні ділянкі місця розташування об’єкту нерухомого майна: Кадастровий номер: 0710100000:22:191:0005, Кадастровий номер: 0710100000:22:191:0017. Власники: 1/2 частки Зайцева О.Ю. та 1/2 Нікітюк О.М.

Земельна ділянка за кадастровим номером 0710100000:22:191:0005, на якому розміщений зазначений об’єкт нерухомого майна, знаходиться в комунальній власності, власник Луцька міська рада. Згідно Договору оренди землі від 17.10.2018 дана земельна ділянка передана в оренду Зайцевій О.Ю. та Нікітюку О.М.

Згідно будівельного паспорту забудови земельної ділянки на зазначеній вище ділянки передбачалося нове будівництво житлового будинку зі знесенням існуючого житлового будинку.

Відповідно до ч.1 ст. 18 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів цих прав;

7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Відповідно до ч.2 ст.18 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до п. 41 Порядку про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, для державної реєстрації права власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна подаються:

1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;

2) технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

3) документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси;

4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність);

5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).

Документами, згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, які стали підставою виникнення права власності і на підставі яких приймалися рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень вказані:

- виписка з інвентаризаційних матеріалів, серія та номер:882, виданий 22.06.2020, видавник: ФОП Волков Ю.В.;

- технічний паспорт, серія та номер:882, виданий 22.06.2020, видавник: ФОП Волков Ю.В.;

- відомості з ДЗК, серія та номер:20823679, виданий 22.06.2020, видавник: Державний земельний кадастр.

Як вбачається з вищезазначеного, державним реєстратором проведено державну реєстрацію права власності на вказаний об’єкт за відсутності документу, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта.

З візуального огляду об’єкту встановлено, що будівництво житлового будинку на орендованій земельній ділянці (кадастровий номер 0710100000:22:191:0005) не завершено, об’єкт не введено в експлуатацію.

З інформації, наявної в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вбачається, що за тією ж адресою ( м. Луцьк, пр-т Відродження, 29а), на тій же земельній ділянці також зареєстрований об’єкт нерухомого майна: житловий будинок з надвірними будівлями та спорудами, власниками якого по 1/2 частки є Зайцева О.Ю. Нікітюк О.М.

Таким чином, під час вирішення питання щодо проведення державної реєстрації речового права були наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно.

Даний факт надає можливість стверджувати, що державним реєстратором не дотримано порядку, визначеного ч.1 ст. 18 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, саме: не проведено перевірку відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень.

Відповідно до ст. 24 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” одними з підстав для відмови в державній реєстрації прав є наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Таким чином, державним реєстратором Ященко В.О. допущено грубе порушення вимог ст. 18, ст. 23, ст. 24 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та Порядку про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127.

Разом з тим, рішенням державного реєстратора Ященко В.О., окрім порушення законодавства України, порушуються права Луцької міської територіальної громади, оскільки земельна ділянка (кадастровий номер 0710100000:22:191:0005) на якій було зареєстровано об’єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 2105657007101), є власністю Луцької міської територіальної громади, в особі Луцької міської ради.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ст. ст. 80, 83 Земельного кодексу України органи місцевого самоврядування є суб’єктами права власності на землі територіальних громад, що належать до комунальної власності.

Згідно п.34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

. Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що рішення державного реєстратора Ященка Віталія Олеговича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 52770472 від 22.06.2020 є протиправним та таким, що порушує права законного розпорядника земельної ділянки (кадастровий номер 0710100000:22:191:0005), яким є Луцька міська рада.

Враховуючи викладене, керуючись Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядком про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, Порядком розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128,

просимо:

1) розглянути скаргу Луцької міської ради на рішення державного реєстратора Куклинської сільської ради Маневицького району Ященко Віталія Олеговича;

2) скасувати рішення про державну реєстрацію від 22.06.2020 №52770472, прийняте державним реєстратором Куклинської сільської ради Маневицького району Ященко Віталієм Олеговичем;

3) анулювати доступ державного реєстратора Куклинської сільської ради Маневицького району Ященка Віталія Олеговича до Державного реєстру прав.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)