1. Головна
  2. Оперативна інформація

Микола Романюк: «Людині необхідно чітко сказати: можна вирішити проблему чи ні»

   Таку думку висловив сьогодні міський голова під час аналізу роботи зі зверненнями громадян у  першому півріччі 2012 року.

   Доповідаючи з цього питання, начальник відділу звернень громадян Лариса Карп’як зазначила, що за перше півріччя поточного року працівниками відділу звернень громадян отримано та опрацьовано 3572 звернення, в яких порушено 3770 питань, що на 12 % менше відповідного періоду 2011 року (у І півріччі 2011 року - 4027 звернення, в яких порушено 4089 питання).

   Моніторинг звернень громадян свідчить, що за звітний період домінували  серед  загальної  кількості заяви,  вони  становили 96,4 %, скарги – 1,6 %, та пропозиції – 2 %. Також існує факт повторних та дублетних звернень. За січень - червень 2012 року повторно з одного і того ж питання надійшло 276 звернень, неодноразових - 18 та 36 дублетних. Основною причиною надходження повторних і дублетних звернень до міської ради є незнання або неправильне тлумачення їх авторами норм, а у деяких випадках – бажання досягти результату, прискорити відповідь шляхом багаторазових звернень в усі інстанції без урахування існуючих норм чинного законодавства.

   Найчастіше до міської ради звертаються інваліди, учасники війни та бойових дій, вдови загиблих на фронті, пенсіонери та ветерани праці, багатодітні сім’ї та одинокі матері, тому особлива увага приділялась вирішенню проблем цих категорій населення.

   297 (проти 360 у 2011 році) звернень від загальної кількості заяв, що надійшли у відділ звернень, становили листи від органів влади вищого рівня (через Адміністрацію Президента України – 10, Урядову гарячу лінію – 54, облдержадміністрацію – 86, обласну раду – 5, прокуратуру міста – 29). Аналіз питань, з якими звертаються жителі міста до Президента та голів облдержадміністрації і обласної ради свідчить, що актуальними залишаються прохання про надання житла, виділення земельних ділянок під будівництво, матеріальної допомоги на лікування та проведення обстеження будинків на предмет їх руйнування та утворення тріщин.

   Кількість колективних звернень за звітний період склала 300 проти 310  у 2011 році. Надходження колективних звернень громадян зумовлено, в першу чергу, подіями, які виникли внаслідок руйнування будинку на Рівненській, 109.

   За словами Лариси Карп’як, найактуальнішими в звітному періоді були земельні питання - 875 звернення, що становлять 24,4 % від загальної чисельності. Однак відсутність вільних земельних ділянок під індивідуальне будівництво не дозволяє позитивно вирішити всі ці звернення.

   На другому місці залишаються звернення з питань комунального господарства та екології 773 – 20,5 % (762 звернення у І півріччі 2011), ці звернення стосувались проведення ремонту доріг та благоустрою дворових територій, ремонту водо- та каналізаційних мереж будинків, заміни сантехнічного обладнання, якості надання житлово-комунальних послуг, а також -  очищення річок та водойм міста, догляду за зеленими насадженнями.

   Значна частина звернень – 517 % (14,4), пов’язана з питаннями соціального захисту, передусім – соціальних виплат та субсидій, пенсійного забезпечення. Велика частина звернень пов’язана із наданням одноразової грошової допомоги. За перше півріччя 2012 року лучанам з міського бюджету надано грошову допомогу на суму 76 тис. грн, що на  43 тис. більше відповідного періоду минулого року, 99 лучанам видано посвідчення на право безкоштовного проїзду в маршрутних таксі.

   Хвилювали мешканців міста і питання будівництва - 510 звернень  (14 %).

   Вагому частку усіх звернень становили заяви, що стосувалися вирішення житлових питань – 455, серед яких звернення про надання чи поліпшення житлових умов, прийняття на квартирний облік, прохання про надання дозволу на приватизацію житлових приміщень.

   Особлива увага приділялась проведенню особистого прийому громадян керівництвом міської ради, щомісячно здійснювались виїзні прийоми. Протягом І півріччя на прийомах міського голови та заступників розглянуто - 382 звернень, відповідно прийнято понад тисячу громадян.

   Сьогодні мешканці можуть звернутися до міського голови та заступників через офіційний сайт міської ради  - там створено розділ „Звернення до міської ради”. Окрім того, для вирішення нагальних потреб лучан функціонує група оперативного реагування «15-80» при відділі звернень громадян. Так, за звітний період на адресу міської ради надійшло 9662  телефонних звернень. 

   Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» на адресу відділу звернень громадян Луцької міської ради за І півріччя 2012 року надійшло 150 запитів на публічну інформацію. З них: 66 запитів надійшло безпосередньо від фізичних осіб; 83 запити від юридичних осіб. В цілому, на адресу Луцької міської ради (через відділ звернень громадян) з дня набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» з 9 травня 2011 року по 30 червня 2012 року надійшло 355 запитів на публічну інформацію.

   Всього в поточному році за зверненнями громадян прийнято рішення: 580 (16,2 %) - задоволено, 2499 (69,9) - надано роз’яснення по суті, 27 (0,7) - переслані за належністю і лише у 97 (2,7 %) зверненнях - відмовлено у задоволені.

   Міський голова Микола Романюк відзначив позитивну тенденцію в роботі зі зверненнями громадян, але, за його словами,  ще є над чим працювати. Міський голова  вважає:  «Людині необхідно чітко сказати: можна вирішити проблему чи ні.  Потрібно не допускати таких ситуацій, щоб залишалися не розглянутими чи не вирішеними звернення громадян».

 

  Відділ інформаційної роботи міської ради

   (777904, 777946, 720665)