Підприємці Луцька не проти запровадження реєстраторів розрахункових операцій, але просять врахувати їх пропозиці
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року спливає строк відтермінування дії закону про обов'язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій, так званих касових апаратів, для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку другої-четвертої груп.
Сьогодні Верховна Рада проігнорувала вимоги частини підприємців скасувати обов'язкове використання реєстраторів розрахункових операцій. Відтак, з початку 2022 року майже усі ФОПи будуть зобов'язані використовувати касові апарати.
Міський голова Ігор Поліщук наголосив, що підприємці не проти запровадження касових апаратів, але хочуть, щоб були враховані усі їх пропозиції.
Тому, враховуючи звернення громадської організації “Волинська обласна організація приватних роботодавців торгівлі й комерційної сфери”, з метою формування узгодженої позиції щодо підтримки й розвитку малого та мікропідприємництва, депутати міської ради одноголосно підтримали звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо ініціювання розгляду та підтримки проєкту Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення порядку ведення обліку і застосування реєстраторів розрахункових операцій та зниження фіскального тиску на платників податків”.
ЗВЕРНЕННЯ
до Президента України, голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо ініціювання розгляду та підтримки проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення порядку ведення обліку і застосування реєстраторів розрахункових операцій та зниження фіскального тиску на платників податків»
Карантинні заходи суттєво поглиблюють економічну кризу країни. Сотні тисяч підприємств та підприємців обмежили свій бізнес та деякі припинили діяльність зовсім, значна кількість працівників відправлені у відпустки за власний кошт, а інші - втратили роботу. Курс влади на детінізацію української економіки і посилення фінансової дисципліни є необхідним, але методи досягнення цілей в нинішніх економічних реаліях України є неприйнятними, оскільки знівельовують спрощену систему оподаткування, ведуть до зростання витрат малого бізнесу, збільшують потік бізнес-еміграції у країни з більш сприятливою податковою системою, що в свою чергу спричинить втрату чисельності робочих місць, знищить дух підприємництва та віру в стабільність відносин держави та малого бізнесу.
Саме тому робочою групою з питань впорядкування використання реєстраторів розрахункових операцій, створеною при Раді з питань сприяння розвитку малого підприємництва при Президентові України, із залученням експертів з робочих груп при обласних державних адміністраціях, напрацьовано та підготовлено до внесення на розгляд Верховної ради України проєкт Закону України: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення порядку ведення обліку і застосування реєстраторів розрахункових операцій та зниження фіскального тиску на платників податків», згідно з яким передбачається внесення змін до:
1. Податкового кодексу України щодо:
1.1. Компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій, визначених за даними системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі - СОД РРО), на користь покупців (споживачів). Зміни умов повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені стосовно здійснення компенсації частини штрафних (фінансових) санкцій, визначених за даними СОД РРО, на користь покупця (споживача).
1.2. Розширення можливостей електронного кабінету покупця стосовно подання покупцем (споживачем) скарги щодо ненадання або ненадсилання йому за його вимогою під час здійснення розрахункової операції фіскального касового чека на товари (послуги) та отримання інформації про стан розгляду поданої ним скарги.
1.3. Розширення прав контролюючих органів щодо отримання безоплатно від банків та інших фінансових установ на підставі рішення адміністративного суду інформації про операції за рахунками суб’єктів господарювання за конкретний проміжок часу із зазначенням контрагентів та призначення платежів, а також - від операторів поштового зв’язку, експрес-перевізників та суб’єктів господарювання, що надають послуги з переказу грошових коштів, інформації про персональні дані відправника і отримувача при проведенні фактичної перевірки.
1.4. Можливості формування і подання податкової декларації в автоматизованому режимі за допомогою СОД РРО платниками податків, які здійснюють розрахункові операції виключно з використанням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій.
1.5. Розширення підстав проведення контролюючим органом фактичної перевірки без попередження платника податків стосовно скарги покупця (споживача), поданої через Електронний кабінет, щодо ненадання або ненадсилання йому розрахункового документа.
1.6. Можливості призупинення фактичної перевірки платника податків з питань дотримання вимог Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” для встановлення платника податків, яким було здійснено відповідну розрахункову операцію.
1.7. Щомісячного оприлюднення на офіційному сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, узагальнених даних про обсяг здійснених платниками податків розрахункових операції з використанням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій за календарний місяць у розрізі адміністративно-територіальних одиниць (КОАТУУ) та підакцизних товарів (алкогольні напої, тютюнові вироби, пальне).
1.8. Ведення обліку з використанням книги обліку доходів встановленої форми у паперовому та/або електронному вигляді шляхом щоденного відображення отриманих доходів за підсумками робочого дня фізичними особами - підприємцями - платниками єдиного податку першої і другої груп та платниками єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість.
1.9. Незастосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій:
- платниками єдиного податку першої групи, які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та надання побутових послуг населенню;
- фізичними особами - підприємцями - платниками єдиного податку другої - третьої груп незалежно від виду діяльності, за винятком осіб:
1) обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 560 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
2) які здійснюють реалізацію: - лікарських засобів; - технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню), згідно з переліком груп таких товарів, затвердженим Кабінетом Міністрів України; -ювелірних виробів (за винятком побутових товарів з використанням дорогоцінних металів та/або напівдорогоцінного каміння); - товарів медичного призначення, згідно з переліком таких товарів, затвердженим Кабінетом Міністрів України, за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я.
2. Кодексу адміністративного судочинства України щодо здійснення провадження у справах за зверненням податкових та митних органів при здійсненні ними визначених законом повноважень на підставі заяви таких органів стосовно отримання інформації про фінансові операції за рахунками платника податків.
3. Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо:
3.1. Поширення дії цього закону на фізичних осіб, які провадять господарську діяльність без державної реєстрації як суб'єкта господарювання.
3.2. Зміни терміну «розрахункова операція», введення терміну «суб’єкт господарювання» у зв’язку з вищезазначеними змінами.
3.3. Скасовувати ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів та скасовувати здійснення продажу лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку для суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг).
3.4. Скасовувати застосовування за рішенням контролюючих органів фінансової санкції до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарюючому об’єкті), оскільки така вимога не застосовується до окремих категорій фізичних осіб – підприємців.
Ми, депутати Луцької міської ради, як представники інтересів громадян Луцької міської територіальної громади, зокрема суб’єктів малого підприємництва, враховуючи звернення до Луцької міської ради Волинської обласної організації приватних роботодавців торгівлі та комерційної сфери щодо проблемних питань підприємництва, які склались внаслідок пандемії та економічної кризи, просимо в першочерговому порядку ініціювати розгляд та підтримку підготовленого проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення порядку ведення обліку і застосування реєстраторів розрахункових операцій та зниження фіскального тиску на платників податків», а також інших законопроєктів підготовлених Радою з питань сприяння розвитку малого підприємництва при Президентові України.
Переконані, що такі кроки, які спрямовані на підтримку і розвиток малого та мікропідприємництва, сприятимуть зростанню рівня довіри між бізнесом і владою та ефективному вирішенню тих складних економічних і соціальних викликів, які зараз стоять перед суспільством.
Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)