1. Головна
  2. Оголошення

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля

Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля

(автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля,

не зазначається суб’єктом господарювання)

 

Реєстраційний номер 9969
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності

(автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про
плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Комунальне підприємство «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ» 03339489

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові

фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

Інформація про суб’єкта господарювання

Україна, 43010, Волинська обл.., місто Луцьк, ВУЛИЦЯ ДУБНІВСЬКА, будинок 26 38050240883

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Реконструкція каналізаційних очисних споруд КП «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ» за адресою Волинська область, Луцький район, Луцька територіальна громада, Комплекс будівель та споруд №1 будинок 1. Реконструкція комплексу каналізаційних очисних споруд (КОС) потужністю 60,0 тис.м3/добу. Запроєктована технологія очистки стічних вод базується на використанні механічного та біологічного методів. Категорія зворотних вод – господарсько-побутові стічні води після повного очищення.

Технічна альтернатива 1.

Передбачається: будівництво нових споруд механічного очищення включно з новою приймальною розподільчою камерою; будівництво піскоуловлювачів; введення в технологічний ланцюжок буферних регулюючих резервуарів для усереднення кількості стоку; будівництво блоку зневоднення осаду; будівництво резервуару мулу; реконструкція первинних радіальних відстійників; реконструкція насосних станцій первинних відстійників (сирого осаду).

Даний варіант передбачає демонтаж: приймально-розподільчої камери; підвідних лотків, дробарок, піскоуловлювачів та пре аераторів. На період будівництва передбачається влаштування тимчасової приймальної камери та перевлаштування підвідних каналізаційних колекторів, що забезпечують роботу КОС.

Технічна альтернатива 2.

В якості технічної альтернативи 2 планованої діяльності розглядається реконструкція існуючих споруд приймальної камери, піскоуловлювачів, первинних відстійників каналізаційних очисних споруд із зберіганням існуючої технології очистки стоків. Передбачається капітальний ремонт існуючого обладнання гідроелеваторів, решіток, мулоскребів та мулосмоків. Дана технічна альтернатива дозволить знизити загальну вартість обладнання і будівельно-монтажних робіт, але такий варіант має значно більше ризиків техногенного та екологічного характеру.

Технічна альтернатива 3.

В якості технічної альтернативи 3 розглядається метод утилізаціі осадів стічних вод, після спеціальної технологічної підготовки, що дозволить використовувати його в різних галузях промисловості (при виготовленні цегли, цементу, асфальтобетону). Проаналізувавши варіанти провадження планованої діяльності підприємства, що можливі на існуючих виробничих потужностях та врахувавши сучасні технологічні підходи очистки стічних вод, суб’єкт господарювання зупиняється на першій, основній обгрунтованій альтернативі, як на технологічно та екологічно прийнятній.

Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Волинська обл., Луцький р-н., м. Луцьк, вул. Селищна, 90.

Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планової діяльності.

Луцька територіальна громада

Місце провадження планової діяльності: територіальна альтернатива 1.

Волинська обл., Луцький р-н., м. Луцьк, вул. Селищна, 90.

Земельна ділянка кадастровий номер 0721882700:06:000:1885, цільове призначення – 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищеннята розподілення води) перебуває у постійному користуванні КП «Луцькводоканал». Територія планованої діяльності межує: на заході і півночі - житлова забудова с.Липляни, на сході – житлова забудова м.Луцьк. на півдні – р.Стир, землі Луцької міської ради. Відповідно до Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-4№22789 від 05.10.2020 р, виданого Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для каналізаційних очисних споруд встановлюється розрахункова розрахункова санітарно-захисна зона від межі території до найближчої житлової забудови: в західному напрямку – 350-360 м; в північно-західному напрямку – 390 м; в північному напрямку - 390 м ; в південно-східному напрямку - 410 м та нормативна санітарно-захисна зона, розміром 500 метрів в усіх інших напрямках. Реконструкція проводиться в межах діючого комплексу очисних споруд, де розташовані існуючі будівлі та споруди, технологічні мережі, необхідна виробнича інфраструктура.

Місце провадження планової діяльності: територіальна альтернатива 2.

Волинська обл., Луцький р-н., м. Луцьк, вул. Селищна, 90.

Територіальна альтернатива не розглядається. Планована діяльність здійснюється на території діючого комплексу очисних споруд КП «Луцькводоканал» без порушення технологічного процесу очищення стічних вод.

Соціально-економічний вплив планованої діяльності.

Проєкт реконструкціїї очисних споруд має позитивний соціально-економічний вплив, щодо покращення якісних показників очищення стічних вод за рахунок впровадження сучасних технологій та застосування енергоефективного обладнання; зниженням ймовірності забруднення навколишнього природного середовища за рахунок підвищення рівня безпеки експлуатації очисних споруд міста; досягнення ресурсозберігаючого ефекту за рахунок обладнання комплексу очисних споруд засобами автоматики і контролю.

Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва, тощо).

Площа земельної ділянки - 39,522 га. Продуктивність каналізаційних очисних споруд – 60 тис.м3/добу. Скид очищених і знезаражених стічних вод здійснюється в р. Стир на підставі Дозволу на спеціальне водокористування №7/ВЛ/49д-21 від 25.01.2021 р. Випуск №1,2 - в р. Стир; категорія зворотних (стічних) вод - господарсько-побутові; виробничі; поверхневі (дощові та талі); за межами м. Луцьк, Луцький район, Волинська область. Для двох випусків затверджений допустимий обсяг скиду становить – 3342,496 м3/год, 22 463, 124 тис. м3/рік. Каналізаційні очисні споруди міста Луцька експлуатуються з 1970-х років і на даний час потребують ремонту та реконструкції. Проведення реконструкції комплексу каналізаційних очисних споруд передбачається в 4 черги: об’єкти першої черги: реконструкція первинних радіальних відстійників № 1-4, розподільної чаші відстійників, насосної станції № 1 первинних відстійників (сирого осаду); об’єкти другої черги: будівництво тимчасової схеми подачі стоків, камери перемикання, регулюючих резервуарів № 2 та № 3, блоку зневоднення, насосної станції перекачки фугату, резервуару мулу 500 м3 з переукладанням мулопроводів від насосної станції №1 первинних відстійників (сирого осаду) та повітро-мулової насосної станції до нього; об’єкти третьої черги: демонтаж існуючих споруд на ділянці будівництва; будівництво будівлі механічного очищення, будівлі піскоуловлювачів з обв’язкою трубопроводів, будівлі очистки повітря; об’єкти четвертої черги: будівництво регулюючих резервуарів №1 та №4; реконструкція насосної станції № 2 первинних відстійників (сирого осаду) з встановленням в ній насосів перекачки стоків з існуючих первинних радіальних відстійників №5 та №6, на регулюючі резервуари. Технологія очистки стічних вод базується на використанні механічних (проціджуванні, відстоюванні) та біологічних (аеробне окислення) методів. Методи механічної очистки забезпечують видалення грубих механічних домішок з води, плаваючих та емульгованних речовин. Дані процеси відбуваються в канальних решітках та в пісковловлючах. Для вирівнювання потоку стічні води через камеру перемикань поступають до регулюючих резервуарів (4 шт), де передбачається їх постійне перемішування за допомогою мішалок і для осадження забруднюючих речовин через розподільчу камеру подаються на первинні радіальні відстійники. Передбачається встановлення установки обробки запаху біофільтрового типу, яка нейтралізує запахи від будівлі механічного очищення стоків (приймально-розподільчої камери та будівлі пісковловлювачів). Освітлена вода з первинних відстійників надходить на аеротенки-змішувачі (9 шт), де здійснюється біологічне очищення стічних вод шляхом окислювання та абсорбції мікроорганізмами (активним мулом) органічних забруднень, що знаходяться в стічних водах. Для окислювання та адсорбції в аеротенках здійснюється тривала аерація суміші стічних вод киснем повітря. Розділення від активного мулу, шляхом відстоювання біологічно очищеної води, здійснюється у вторинних відстійниках (6 шт). Активний мул, що виділився, за допомогою насосів перекачується в аеротенки (циркуляційний активний мул) та мулоущільнювачі (надлишковий мул), освітлені стоки надходять до біологічних ставків, з яких скидаються в р.Стир двома випусками. Для знищення патогенних бактерій, що залишаються в очищених стічних водах, і зниження небезпеки зараження води у водоймі, здійснюється знезараження очищених стічних вод. Запроєктована технологія забезпечуватиме рівень очистки стічних вод до показників, дозволених для скиду у поверхневі водні об'єкти. На КОС розташовані 16 мулових майданчиків, розмірами 100х50х3 м, загальною площею 10,5 га. Для зниження навантаження на мулові карти, передбачається встановлення блоку механічного зневоднення осадів на базі дегідрататорів MDQ-452C. Зневоднений муловий осад в подальшому використовується в якості добрива. Також, планується встановлення установки по виробництву біогазу шляхом анаеробного зброджування з метою використання осаду стічних вод очисних споруд в енергетичних цілях. До складу біогазової станції входить: резервуар для отримання і кондиціонування осаду (сирого осаду та надлишкового мулу), насос перекачки мулу, два метантенки, в яких виникає біологічний процес утворення біогазу при постійній температурі 40-42оС, резервуар збродженого осаду, газгольдер, установка біологічної очистки газу, пальник для утилізації надлишкового біогазу, когенераційна установка. Біогазова установка проєктується із розрахунку на обробку мулу в кількості 23320 кг DS/добу. Загальна кількість біогазу, що виробляється - 7845 нм3/добу, 327 нм3/год. Теплотворна цінність біогазу - 6 кВт*год/м3. Загальна кількість виробленої енергії з біогазу – 47070 кВт*год/добу. Утилізація стічних вод із застосуванням технології виробництва біогазу дозволяє частково вирішити питання автономного енергозабезпечення очисної станції, скоротити об’єм мулу та зменшити негативний вплив на водну екосистему та повітря. Водопостачання - від існуючого міського водопроводу. Енергопостачання - від існуючих мереж. Теплопостачання - за рахунок установки електронагрівальних приладів. Трудові ресурси: – 78 чол.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

 Екологічні обмеження: - дотримання нормативів чинного природоохоронного Законодавства; - скидання зворотних вод у водний обєкт здійснювати тільки за умови одержання в установленому порядку Дозволу на спеціальне водокористування; - дотримання гранично-допустимого скиду (ГДС) забруднюючих речовин у водний обєкт; - викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватись при наявності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності з його умовами); - дотримання допустимих рівнів забруднення атмосферного повітря згідно Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 14.01.2020 № 52. «Про затвердження гігієнічних регламентів допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 р. за № 156/34439; - мінімізація утворення, облік та поводження з відходамии згідно чинного законодавства України (Закон України «Про управління відходами»); - дотримання гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин грунтів; - заходи на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру виконуються згідно закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру», а також інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Санітарно-гігієнічні обмеження: - експлуатацію обєкта здійснювати згідно з чинними нормативними санітарно-гігєнічними нормами і правилами; - дотримиання вимог щодо організації санітарно-захисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП №173-96); - дотримання допустимих рівнів шумового навантаження відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 за №173 та Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.02.2019 № 463; - моніторинг якості атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони; - дотримання «Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Луцька», затверджених рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради 19.09.2018 р. №595-1; - дотримання вимог законодавства України про охорону ґрунтів, у тому числі Закону України «Про охорону земель»; Інші обмеження: - дотримання правил пожежної безпеки; Підприємство бере на себе зобовязання виконання всіх умов щодо експлуатаціїї обєкта планованої діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні, та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства.

щодо технічної альтернативи 2.

такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності;

щодо технічної альтернативи 3.

такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності

щодо територіальної альтернативи 1.

дотримання містобудівних умов і обмежень; - організація санітарно-захисної зони; - дотримання санітарних та протипожежних розривів.

щодо територіальної альтернативи 2.не розглядалась.

Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1.

Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, екологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно чинного законодавства, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлювальних, захисних та компенсаційних заходів.

щодо технічної альтернативи 2.

такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності;

щодо технічної альтернативи 3.

такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності;

щодо територіальної альтернативи 1.

ділянка планованої діяльності знаходиться у власності Луцької міської ради, площею 39,522 га, та передана КП «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ» у постійне користування згідно Державного акту на право постійного користування землею Серія ВЛ–КР-19 від 26.02.1997 р.

щодо територіальної альтернативи 2.

не розглядалась.

Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1.

Сфери впливу: клімат і мікроклімат, геологічне середовище, грунти, повітряне середовище, водне середовище, техногенне середовище, соціальне середовище, рослинний і тваринний світ. Види впливу: прямий, опосередкований, відворотній, невідворотній, побічний, кумулятивний, короткостроковий, середньостроковий, довгостроковий, постійний, тимчасовий, позитивний і негативний. Джерела впливу: підготовчі та будівельні роботи, провадження планованої діяльності (викиди та скиди забруднюючих речовин, шумове, вібраційне, світлове, теплове та радіаційне забруднення, випромінення, поводження з відходами, ймовірні надзвичайні ситуації).

щодо технічної альтернативи 2.

такі ж як і для прийнятого варіанту провадження планованої діяльності.

щодо технічної альтернативи 3.

такі ж як і для прийнятого варіанту провадження планованої діяльності.

щодо територіальної альтернативи 1.

здійснення планованої діяльності в межах відведеного землекористування не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення.

щодо територіальної альтернативи 2.

не розглядалась.

Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).

Перша категорія

18 Установки для очищення стічних вод продуктивністю, що перевищує еквівалент чисельності населення в розмірі 150 тисяч осіб;

Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстав не має.

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23 травня 2017 року

Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь–якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відео конференції , про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб–сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Дозвіл на виконання будівельних робіт

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається Державною архітектурно-будівельною інспекцією України

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, м.Київ, 03035, OVD@mepr.gov.ua, Департамент екологічної оцінки, тел. (044) 206-31-40, 206-31-50, заступник директора Департаменту екологічної оцінки - начальник відділу оцінки впливу на довкілля Грицак Олена Анатоліївна

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020  

 

Відділ екології міської ради