ЦНАП - єдине місце, де можна отримати найнеобхідніші адміністративні послуги у комфортних умовах
Про це говорили сьогодні, 18 січня, під час чергового засідання виконавчого комітету Луцької міської ради. Директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як коротко ознайомила членів виконавчого комітету з роботою ЦНАП за 2022 рік.
Основною метою діяльності ЦНАП є забезпечення сервісного надання адміністративних послуг замовникам. Департамент «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Луцької міської ради у 2022 році працював над підвищенням якості надання публічних послуг.
Повномасштабна війна вплинула на усі сфери життя, в тому числі і на надання адміністративних послуг. Виникла тимчасова втрата більшості послуг, які надавалися у ЦНАП. Після поступового відновлення роботи державних реєстрів адміністратори та державні реєстратори почали активно впроваджувати в своїй роботі сучасні онлайн-форми надання адмінпослуг. Переваги від нових форм надання адміністративних послуг є не лише для громадян та бізнесу (зручність та доступність), але й для суб’єктів надання послуг.
Загальна кількість послуг, що на сьогодні надаються у ЦНАП, становить 528. А кількість наданих послуг станом на 01.01.2023 нараховує 120 210.
Фронт офіс ЦНАП це частина команди підтримки Дія. На сьогодні з метою підвищення цифрової грамотності населення у ЦНАП:
- створено місце для самообслуговування, де кожен відвідувач може за допомогою адміністратора навчитися отримувати послуги на Єдиному порталі державних послуг Дія;
- встановлено сканери QR та штрих кодів з мобільного застосунку Дія для зчитування, верифікації та шерінгу документів;
- створено можливість попереднього електронного запису на послуги ЦНАП у мобільному додатку PQService (на період воєнного стану не функціонує);
- забезпечено можливість подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації через портал Дія.
У серпні 2022 року розпорядженням міського голови затверджено Положення про відділ оформлення актів цивільного стану департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Луцької міської ради. На цю мить відділом надаються сім послуг щодо реєстрації актів цивільного стану, відповідно зареєстровано та видано:
- 145 свідоцтв про шлюб (реєстрація проводилася у місячний термін);
- 107 свідоцтв про шлюб у скорочені терміни «Шлюб за добу»;
- 167 свідоцтв про смерть;
- 45 свідоцтв про народження.
Адміністраторами відділу надавалась комплексна послуга по життєвій ситуації «реєстрація смерті», а саме одночасне прийняття документів на державну реєстрацію смерті, видачу довідки для отримання допомоги на поховання та зняття з реєстрації померлої особи з одночасною видачею довідки про зняття померлого. Також надаються усні консультації щодо послуг «Державна реєстрація зміни імені», «Державна реєстрація внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання», «Державна реєстрація розірвання шлюбу за спільною заявою подружжя, яке не має дітей».
За звітний період відділом оформлення біометричних документів департаменту надано 6322 послуги щодо оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки та 13 719 послуг з оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Таку ж кількість документів було видано протягом року. Адміністраторами оформлено 266 запитів щодо надання інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання особи з метою відновлення втраченого паспорта громадянина України особам, у яких відсутні будь-які документи, що посвідчують особу. Таким чином, для громадян Луцької міської територіальної громади, відпала потреба у попередньому замовлені довідки/витягу щодо реєстрації місця проживання, оскільки адміністратори відділу формують її самостійно при наданні послуг щодо оформлення паспорта громадянина України та громадянина України для виїзду за кордон.
Протягом 2022 року відділом оформлення транспортних засобів та посвідчень водія зареєстровано 29 автомобілів, 37 двоколісних механічних транспортних засобів, 16 транспортних засобів, призначених для руху в з'єднанні з іншим транспортним засобом (причіп) та видано 550 посвідчень водія, а також надано 250 консультацій.
До міського бюджету за надання адміністративних послуг надійшло понад 27 млн грн (сплата адміністративного збору), причому лише 16 відсотків від загальної чисельності усіх послуг є платними.
Створення зручних і доступних умов для отримання громадянами адміністративних послуг є одним із головних завдань, що має вирішуватися органами місцевого самоврядування. Адже, саме за якістю послуг кожен громадянин оцінює турботу влади про нього. Важливим є те, що багато новацій щодо поліпшення якості надання адміністративних послуг можуть впроваджуватися за власною ініціативою міських голів та інших керівників органів публічної адміністрації та не потребують зміни законодавства чи особливої підтримки центральної влади. Ця думка фактично підтверджена досвідом існування Центру надання адміністративних послуг у місті Луцьку, який від моменту його створення у 2013 році відвідало понад два мільйони замовників. Позитивні напрацювання ЦНАП міста Луцька сьогодні популяризуються та поширюються у багатьох містах України.
Окрім того, впровадження електронних сервісів в роботу ЦНАП залишається одним із пріоритетних напрямків системи надання адміністративних послуг. Мешканці всієї Луцької міської територіальної громади та і всієї України можуть замовити все більше послуг онлайн без відвідування ЦНАП. Відвідувачі мають можливість ознайомитись з інформаційними картками адмінпослуг на офіційному сайті Центру надання адміністративних послуг у місті Луцьку.
Основне завдання Департаменту ЦНАП – дотримання чинного законодавства в частині надання адміністративних послуг, розширення переліку та підвищення якості послуг, скорочення термінів їх надання, розширення точок доступу до адмінпослуг та розбудови мережі ЦНАП.
Команда ЦНАП планує і надалі:
- забезпечувати роботу філій та ВРМ;
- здійснювати роботу по забезпеченню можливості переведення окремих послуг в режим онлайн;
- розширити мережу пунктів дотику для надання адмінпослуг щодо оформлення послуг ГСЦ МВС у Волинській області та ДМС;
- залучати мешканців громади до користування е-сервісами;
- втілювати в життя надання адмінпослуг за моделлю «життєва ситуація»;
- залучати осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості до оплачуваних громадських робіт у ЦНАП;
- долучати активну студентську молодь до проходження практики;
- забезпечити прийом відвідувачів представниками суб’єктів надання адміністративних послуг у приміщенні ЦНАП;
- здійснювати реєстрацію ФОП та юридичних осіб з територій, де проводяться активні бойові дії.
Завдяки співпраці ЦНАП, ГСЦ МВС у Волинській області та КМУ буде передано у власність Луцької міської територіальної громади спеціалізоване обладнання – принтер для двостороннього ретрансферного друку з безконтактним енкодером та подвійним модулем ламінування, що дозволить здійснювати реєстрацію не лише нових, а й вживаних автомобілів.
Наразі реалізується клопотання про спроможність надання послуг у сфері державної реєстрації шлюбу у скорочені строки через організатора КП «Луцькреклама» та ЦНАП.
Інформацію про роботу департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» протягом 2022 року члени виконавчого комітету взяли до відома.
Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 777937, 727427)