У 2013 році прибутково спрацювали 14 комунальних підприємств міста
Сьогодні на засіданні виконавчого комітету міської ради про виконання комунальними підприємствами міста Луцька фінансових планів за 2013 рік доповідала начальник відділу фінансового контролю та аудиту Валентина Малютіна.
Вона повідомила, що на 2013 рік фінансові плани затверджені для 22-х комунальних підприємств міста.
Протягом звітного року рішення про створення нових комунальних підприємств міською радою не приймались.
ДКП «Молодість», яке проводило господарську діяльність у минулому звітному році, перебуває у стадії ліквідації за рішенням міської ради від 29.05.2013 №41/64.
У зв’язку з відсутністю господарської діяльності фінансовий план на 2013 рік комунальному підприємству «Естет» не доводився, тому до аналізу включені лише фактичні показники.
За підсумками фінансово-господарської діяльності у 2013 році комунальними підприємствами міста отримано 36162,0 тис. грн збитків.
До відома: збитки комунальних підприємств міста, за якими проводиться аналіз, за підсумками господарювання у 2012 році становили 31112,16,0 тис. грн.
Збитково у 2013 році спрацювали 9 комунальних підприємств міста, їх загальні збитки склали 37912,6 тис. грн, що фактично на рівні результату минулого року (відповідний показник 2012 року - 37669,1 тис.грн). Збитки у переважній сумі сформовані за рахунок показників діяльності ДКП «Луцьктепло» - 20225,4 тис. грн, КП «Луцькводоканал» - 13984,0 тис.грн та Луцького підприємства електротранспорту – 2840,1 тис.грн.
Прибутково спрацювали 14 комунальних підприємств міста, загальна сума чистого прибутку склала 1750,6 тис. грн. (відповідний показник 2012 року - 6463,1 тис.грн). Найвища сума чистого прибутку отримана ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс» - 547,0 тис.грн, фактично на рівні 2012 року (прибуток 2012 року – 556,0 тис.грн).
Показники фінансового результату в межах затвердженого фінансового плану виконали 15 комунальних підприємств, 8 підприємств отримали результат, гірший від запланованого.
Загальні доходи комунальних підприємств у 2013 році склали 436491,8 тис. грн при планових 384065,3 тис. грн, тобто на 52426,5 тис. грн (або 13,7%) перевищили передбачені фінансовими планами показники. Перевищення значною мірою спричинене зарахуванням до доходів ДКП «Луцьктепло» обсягу заборгованості з різниці в тарифах за 9-ть місяців 2013 року в сумі 43011,0 тис. грн.
За підсумком 2013 року доведені плани по доходах виконало 15 комунальних підприємств міста, не вдалось досягнути запланованого рівня 7-ми підприємствам.
Доходи ДКП «Луцьктепло» у звітному році склали 257348,9 тис.грн, що на 48455,1 тис.грн (або 23,2%) перевищило планові, однак на загальне виконання планового показника вплинуло врахування у фактичних доходах погодженого територіальною комісією з погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу області заборгованості з різниці в тарифах у сумі 43011,0 тис.грн. Зменшення нарахувань за опалення для бюджетних установ та інших споживачів на 1092,1 тис.грн, яке відбулось за рахунок скорочення споживання теплової енергії в результаті підвищення зовнішньої температури повітря у жовтні-грудні 2013 року, частково компенсоване іншими видами доходів.
За словами доповідачки, у порівнянні з попереднім звітним роком обсяг доходів ДКП «Луцьктепло» у 2013 році збільшився на 6534,4 тис.грн (факт 2012 року – 250814,5 тис.грн).
Доходи КП «Луцькводоканал» у 2013 році склали 54890,0 тис.грн, що на 2604,6 тис.грн (або 5 %) перевищило плановий показник в основному за рахунок отриманої бюджетної компенсації різниці в тарифах на 2136,6 тис.грн. Фактичні доходи звітного року від надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення склали 50435,1 тис.грн, або 91,9 % загальних доходів, отриманих комунальним підприємством, що на 417,0 тис.грн більше від запланованого, та на 377,2 тис.грн перекрило показник попереднього звітного року ( факт 2012 року - 50057,9 тис.грн).
Загальні доходи житлово-комунальних підприємств (ЖКП №2,3,7,11) у 2013 році склали 34728,5 тис.грн, що на 5911,5 тис.грн (або 20,5 %) перевищило очікувані за фінансовими планами. Найбільше позитивне відхилення у ЖКП №2 – 1408,7 тис.грн (або 24,1%), усі інші – збільшили власні доходи приблизно на одному рівні, близько 20%. Фактичні доходи житлово-комунальних підприємств у 2013 році на 4926,1 тис.грн (або 16,5%) вищі у порівнянні з відповідним показником 2012 року (факт 2012 року – 29802,4 тис.грн).
Дещо кращий від очікуваного показник доходу ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс»: при планових 16505,7 тис.грн фактично отримано 18534,0 тис. грн, тобто на 2028,3 тис.грн. (або 12,3%) більше. Перевищення має місце за усіма статтями доходів підприємства у порівнянні як з плановими показниками звітного року, так і з фактичними показниками 2012 року ( факт 2012 року - 17679,0 тис.грн).
Варто звернути увагу на стабільні позитивні тенденції у діяльності КП «Луцький зоопарк», доходи якого у 2013 році склали 1078,8 тис.грн, та на 213,8 тис.грн (або 24,7%) перевищили рівень, передбачений фінансовим планом.
Фактичні доходи КП «Ласка» також перевищили очікувані: при планових 60,6 тис.грн реально отримано 135,6 тис.грн. Підприємством надаються платні послуги по відлову бродячих тварин, отримуються благодійні внески та безоплатні товари (медикаменти, пальне, продукти харчування для собак та ін.).
Виконані також планові показники отриманого доходу комунальними підприємствами: Луцьким спецкомбінатом КПО, Комбінатом шкільного та студентського харчування, КП «АвтоПаркСервіс», МГЛОЦ «Здоров’я жінки», КП «Луцькреклама» та КП «Центр туристичної інформації та послуг».
Семи комунальним підприємствам у звітному 2013 році не вдалось досягнути показників доходу, визначених фінансовими планами.
Найбільше відхилення з негативним показником у сумарному виразі від визначеного фінансовим планом доходу склалось у Луцького підприємства електротранспорту: при запланованих 45581,0 тис.грн фактичні доходи склали лише 38655,9 тис.грн, тобто на 6925,1 тис.грн менше. Продовжують знижуватись доходи від перевезень платних пасажирів, у 2013 році їх отримано на 22012,6 тис.грн при очікуваних за фінансовим планом 28508,1 тис.грн, негативне відхилення склало 6495,5 тис.грн (або 22,8%). Не досягнутий запланований рівень доходів за усіма видами перевезень.
Не виконані планові показники доходу також КП «Парки і сквери м.Луцька», фактичні доходи якого у 2013 році склали 325,4 тис.грн при очікуваних 600,0 тис.грн (на 274,6 тис.грн або 45,8% менше). Доходи від виконання робіт по санітарному прибиранню, озелененню та благоустрою парків міста, що фінансуються з бюджету міста, фактично склали 252,8 тис.грн при планових 553,0 тис.грн. Самостійно отримані підприємством доходи від надання послуг юридичним особам та населенню виявились дещо вищі від визначених фінансовим планом (41,4 тис.грн при плані 24,0 тис.грн), однак недостатні для покриття усіх першочергових витрат підприємства.
КП «ЛЕП «Луцьксвітло» при планових 5596,6 тис.грн фактично отримало 5299,0 тис.грн доходу, тобто на 297,6 тис.грн (або 5,3%) менше, в основному за рахунок зменшення обсягів платних послуг юридичним особам: при планових 1093,0 тис.грн фактично отримано 471,3 тис.грн, тобто на 621,7 тис.грн менше. Дещо вищими від очікуваних виявились доходи від виконання робіт, які фінансуються з бюджету міста, на 33,7 тис.грн більше, ніж заплановано.
КП «Зелене господарство» фактично одержало 3130,0 тис.грн доходу при очікуваних за фінансовим планом 4050,0 тис.грн, тобто на 920,0 тис.грн (або 22,7%) менше через скорочення обсягів робіт по благоустрою та озелененню міста. Негативний вплив мало також зменшення фінансування робіт з фонду охорони навколишнього середовища та відсутність заходів по підтримці зайнятості (громадські роботи).
Доходи КП «Луцькмістобуд» у 2013 році продовжували зменшуватись, та за звітний рік склали 829,5 тис.грн при планових 1305,0 тис.грн. У зв’язку із змінами в законодавстві, що регулює земельні відносини, фінансовий стан комунального підприємства значно погіршився.
Дещо меншими від очікуваних виявились також доходи комунальних підприємств «Їдальня №26» та «Газета «Луцький замок», однак відхилення є несуттєвими (3,7% та 6% відповідно).
За підсумками фінансово-господарської діяльності у 2013-му році комунальними підприємствами міста отримано 36162,0 тис.грн збитків, однак фінансовими планами збитки передбачались у розмірі 90642,9 тис.грн. Відхилення можна пояснити надходженням та врахуванням в доходах ДКП «Луцьктепло» отриманої бюджетної компенсації різниці в цінах на послуги по теплопостачанню, меншими від передбачених плановими збитками КП «Луцькводоканал», прибутковою діяльністю житлово-комунальних підприємств у звітному періоді.
Членів виконавчого комітету Володимира Гунчика, Михайла Щура, Юрія Довгуна, Богдана Климчука цікавили причини невиконання планових показників, наповнення бюджетів. Зокрема, яким чином вплинуло на ріст надходжень збільшення тарифу за утримання будинків та збільшення вартості квитків за перевезення у тролейбусах на 25 копійок. Валентина Малютіна пояснила, що надходження від оплати за отримання будинків зросли на 5 мільйонів порівняно з минулим роком, а от збільшення вартості квитків у тролейбусах суттєвих результатів не дало. Заступника міського голови Ларису Соколовську цікавили підходи нарахування заробітної плати на окремих комунальних підприємствах. За словами Валентини Малютіної, на це вплинуло преміювання, згідно з рішенням керівника.
Детально обговорили причини збитковості КП «Зелене господарство», КП «Парки і сквери м.Луцька». Перший заступник міського голови Святослав Кравчук зауважив, що варто брати до уваги і соціальну значимість комунальних підприємств. Хоча стан справ на названих підприємствах скрутний, вони за останні два роки зробили певні позитивні кроки.
Секретар міської ради Сергій Григоренко запропонував скористатися досвідом Польщі і позбуватися збиткових комунальних підприємств. Залежно від їх значимості для міської громади поділити на три категорії і поетапно їх перевести на самоокупність.
Міський голова Микола Романюк подякував усім за обговорення питання та пропозиції. Вони будуть прописані окремими дорученнями. Він у підсумковому слові акцентував, що за останні два роки ситуація щодо виконання комунальними підприємствами міста Луцька фінансових планів значно покращилася. Адже раніше навіть списання матеріальних цінностей здійснювалося безконтрольно. Ще потрібно багато працювати, зокрема, керівникам комунальних підприємств потрібно посилити контроль за якістю надання послуг та приділити більше уваги адміністративним витратам. Він закликав керівників КП злагоджено працювати з керівниками структурних підрозділів міської ради та заступниками міського голови для покращення діяльності комунальних підприємств.
Відділ інформаційної роботи міської ради (777904, 777946, 724727, 720665)