У Луцьку обговорили питання функціонування авторинку
У Луцьку функціонує один із найбільших у Західній Україні автомобільних ринків. Щочетверга та щонеділі до нашого міста привозять для продажу декілька тисяч автомобілів з багатьох регіонів нашої країни. Проте, багато транспортних засобів паркується вздовж вулиці Єршова та прилеглих до неї вуличок. Часто громадяни залишають свої авто прямо на зелених зонах. Однак, усі хто привіз автомобіль на продаж, не хочуть заїжджати на спеціально відведену територію. Через «стихійну торгівлю» автомобілями створюються затори на вулиці Єршова. Варто зазначити, що на цій та прилеглих вулицях знаходяться великі підприємства, зокрема, техногенно-небезпечні, такі як нафтобаза та інші. У разі виникнення надзвичайної ситуації працівники рятувальних служб, через стихійну торгівлю автомобілями та корки у «базарні дні», не зможуть оперативно доїхати до об’єктів і розпочати ліквідовувати аварію. Крім того, після того як автомобілісти роз'їжджаються, вулиця Єршова потопає у смітті, які громадяни залишають після себе.
Аби спробувати розв’язати питання функціонування автомобільного ринку у місті Луцьку, депутати міської ради з ініціативи секретаря міської ради Сергія Григоренка під час сесії 26 листопада цього року прийняли рішення про проведення відповідних громадських слухань.
Учора у Палаці культури міста зібралися представники міської влади, підприємці та громада, аби обговорити це важливе питання.
Секретар міської ради Сергій Григоренко зауважив, що захід організований з метою, аби обговорити можливі шляхи подолання стихійної торгівлі на автомобільному ринку, яка перешкоджає нормальному функціонуванню підприємств, що знаходяться поруч. Він наголосив, що влада хотіла спільно з підприємцями, які реалізують тут транспортні засоби, та громадськістю порадитись і знайти спільні точки дотику у цьому питанні.
До присутніх звернувся начальник відділу ДАІ у місті Луцьку Віктор Главічка. Він зауважив, що й справді на вулиці Єршова у дні функціонування авторинку ускладнюється рух транспорту, автомобілісти залишають свої транспортні засоби на зелених зонах. Він наголосив, що екіпажі ДАІ регулярно здійснює рейди, складають протоколи про адміністративну відповідальність на порушників. Проте, за його словами, це не дає значного результату і необхідні кардинальні зміни у роботі авторинку. Начальник ДАІ міста зауважив, що у четвер на авторинок приїжджає близько 4-5 тисяч транспортних засобів. Він наголосив, що необхідно зняти проблеми з блокування автомобілями руху транспорту вулицею Єршова у «базарні дні» та створити комфортні умови для громадян, що реалізують та купують транспортні засоби.
Також на перешкодах, які створює для роботи рятувальних служб стихійна торгівля автомобілями на вулиці Єршова, наголосив й начальник Луцького міськрайонного відділу ДСНС України у Волинській області Василь Оліферчук. Він наголосив, що особливих зауважень до функціонування санкціонованого автомобільного ринку нема. На його території є відповідні пожежні гідранти, забезпечено вимоги пожежної безпеки. Проте, перешкоди створює стихійна торгівля транспортними засобами, яка здійснюється вздовж вулиці Єршова, Індустріальної тощо. Через велику кількість авто, які паркуються хаотично, у разі виникнення надзвичайної ситуації на підприємствах, які розташовані на вищезазначених вулицях, оперативний доїзд рятувальних служб буде неможливий.
Свою точку зору висловив і заступник міського голови Тарас Яковлев, який зауважив, що значні проблеми для міста створює стихійна торгівля автомобілями на вулиці Єршова. Вона створює перешкоди для руху громадського транспорту, доїзду транспорту до підприємств, які знаходяться на вулиці Єршова, Індустрільна та інших вуличок поряд, роботі рятувальних служб тощо. Тут не створені належні умови для підприємців, які здійснюють продаж автомобілів та покупців. На його переконання, необхідно припинити торгівлю транспортними засобами на узбіччі, впорядкувати питання роботи авторинку, привести її у нормальний, цивілізований вигляд. Нині офіційно авторинок функціонує на території ТзОВ «Автопарк». Проте, за словами Тараса Яковлева, тут лише територія для продажу авто, але нема належних умов для людей, які реалізують транспортні засоби та їх купують.
Заступник керівника ТзОВ «Автопарк» Сергій Дьомін зауважив, що насправді всі автомобілі із «стихійного» ринку можуть помісити на їхній території, однак, не всі хочуть їхати на стоянку підприємства та платити 40 гривень у четвер та 10 гривень в неділю за місце.
Крім того, він переконував присутніх, що підприємство готове розвивати інфраструктуру далі, адже уже нині багато чого зроблено. Також, за його словами, є можливість для розширення території за рахунок земель Ківерцівського району, які прилягають до території авторинку.
Перед присутніми виступив і представник підприємців, які займаються продажем автомобілів на вулиці Єршова, Іван Сидун, який зауважив, що наавторинку панує хаос. За його словами, територія авторинку необлаштована належним чином і люди не хочуть заїзджати туди, а продають транспортні засоби просто на вулиці Єршова. Тому він зачитав звернення підприємців авторинку до міської влади з проханням перенести його в інше місце, де будуть облаштовані належні умови для продажу транспортних засобів.
Також під час громадських слухань було представлено три проекти, у яких було представлено місця, куди можна перенести авторинок і як його належно облаштувати.
Перший проект презентував представник підприємства «Дельта-7» Юрій Дехтяренко. Він запропонував облаштувати авторинок на вулиці Боженка. Під нього пропонується облаштувати територію уже існуючого «Нового ринку». Він зауважив, що вони у короткі терміни готові провести усі необхідні підготовчі роботи. Крім того, тут є можливість збільшити територію під авторинок. Також, на його думку, перевагою розміщення саме тут авторинку є його знаходження поблизу об’їзної дороги за межами міста, що зменшить транспортне навантаження на вулиці міста.
Представник ТОВ «Яровиця» Дмитро Білик презентував проект перенесення авторинку на виїзді з міста Луцька у напрямку Ківерців. За його словами, у підприємства тут є земельна ділянка, яка знаходиться поруч із об’їзною дорогою, яка веде від Луцька у село Маяки. Тут пропонується збудувати майданчики для торгівлі, АЗС, мийку, СТО, кафе тощо.
Ще один проект представив депутат Рівненської міської ради Станіслав Рязанов, який запропонував перенести ринок на територію колишнього пластмасового заводу на вулиці Рівненській. Тут знаходяться недобудовані приміщення та вільна земля навколо. За його словами, тут можна звести багаторівневий торговий центр з площадками для торгівлі авто, закладами харчування, магазинами автозапчастин тощо.
До усіх проектів у присутніх виникло багато запитань.
Зрештою, після тривалої дискусії заступник міського голови запропонував присутнім створити робочу групу, до якої увійшли б представники влади, підприємці, які здійснюють торгівлю на авторинку та зацікавлені особи, аби напрацювати шляхи вирішення проблем стихійної торгівлі вздовж вулиці Єршова та визначитись чи необхідно переносити авторинок в інше місце.
Депутат міської ради Богдан Шиба зауважив, що перенести авторинок буде складно. Люди звикли до його розташування. Він запропонував спробувати врегулювати питання функціонування авторинку на території ТзОВ «Автопарк». За його словами, варто тут створити належні умови. Він висловив пропозицію, що може здійснюватися торгівля транспортними засобами й вздовж вулиці Єршова, але тут мають бути облаштовані належні місця і вартість для охочих тут торгувати має бути більшою, ніж на території «Автопарку».
Зрештою, Сергій Григоренко вніс ці дві пропозиції на голосування, які учасники громадських слухань підтримали.
А депутат міськради Богдан Шиба відзначив, що перенести авторинок буде не так легко, як може здатися. Тому, на його думку, потрібно дати шанс врегулювати ситуацію в районі вулиці Єршова підприємству «Автопарк-Луцьк».
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)