1. Головна
  2. Оперативна інформація

У Луцькій міській раді обговорили питання купівлі вживаних тролейбусів з Європи

Сьогодні під час сесії міської ради планують виділити два мільйони гривень на придбання двох вживаних тролейбусів у місті Біль (Швейцарія). Загалом планується придбати їх десять. Нещодавно делегація з міської ради їздила й оглянула їх. Тролейбуси довгобазні 1997 року випуску, низькопідлогові й пристосовані до перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, обладнанні кондиціонерами. Крім того, рама та деталі кузова тролейбуса виготовлені з алюмінію, а це унеможливлює виникнення корозії.

Однак, сьогодні у міську раду прийшли представники ДП “Автоскладальний завод №1 “АТ “Автомобільна Компанія “Богдан Моторс” з вимогою відмовитися від купівлі цих тролейбусів. Перед присутніми виступив директор з виробництва Ярослав Гриців, який закликав міську владу купувати продукцію їхнього заводу і таким чином підтримати їхнє підприємство, адже тут працює 700 осіб.

У свою чергу, секретар міської ради Григорій Пустовіт зауважив, що діалог не будується шляхом мітингів та тиску. Він зазначив, що керівництво підприємства могло зустрітися з представниками міської влади і обговорити питання щодо співпраці. На жаль, за його словами, в умовах обмеженого фінансового ресурсу, місто змушене купувати вживані тролейбуси з Європи.

Григорій Пустовіт нагадав, що у Міністерстві фінансів України перебувають на розгляді документи щодо участі міста Луцька у кредитній програмі Європейського інвестиційного банку. Планується виділення 180 мільйонів гривень для купівлі 30 нових тролейбусів для Луцького підприємства електротранспорту. Він наголосив, що ДП “Автоскладальний завод №1 “АТ “Автомобільна Компанія “Богдан Моторс” зможе взяти участь у тендері і якщо їхня пропозиція буде найкращою, то місто закупить у них техніку.

Свої думки щодо цього питання висловили й депутати міської ради. Так, Ігор Поліщук зауважив, що пропонував під час погоджувальної ради представникам усіх депутатських фракцій увійти у склад делегації і поїхати у Швейцарію та оглянути тролейбуси. Бажання ніхто не виявив, однак, і заперечення щодо купівлі вживаного транспорту з Європи не було.

Ігор Поліщук зазначив, що нині катастрофічно ЛПЕ потребує оновлення транспортного парку. Нині приватні перевізники тиснуть на міську владу щодо підвищення вартості проїзду у міських маршрутках. Завдяки збільшенню кількості тролейбусів на маршрутах вдасться дещо побороти їхній монополізм.

Висловив свої думки депутат й щодо надійності техніки “Богдан”. Він зауважив, що був на підприємстві, яке ремонтує автобуси цієї марки, то за десять років від них майже нічого не залишилося. Рама практично повністю згнила.

Крім того, Ігор Поліщук нагадав, що свого часу Луцький автозавод постачав тролейбуси у польське місто Люблін. Однак, було виявлено порушення умов договору і за це польська сторона оштрафувала завод на чималу суму.

Також у місто Херсон було відправлено чотири нові тролейбуси, і всі вони виявилися з дефектом.

Ігор Поліщук наголосив, що вартість одного нового тролейбусу нашого заводу становить більше 9 мільйонів гривень. Тоді як вживаний тролейбус зі Швейцарії обійдеться місту у майже мільйон гривень. Він наголосив, що купівля однієї нової транспортної одиниці не вирішить ситуації з оновленням парку ЛПЕ.

У свою чергу, депутат Павло Данильчук наголосив, що нещодавно розгорівся скандал з закупівлею ДП “Автоскладальний завод №1 “АТ “Автомобільна Компанія “Богдан Моторс” комплектуючих у Російській Федерації. Він зауважив, що було б цікаво поїхати на завод і ознайомитися з виробничим процесом і тим, які запчастини ставлять на нові тролейбуси. За його словами, закупівля одного нового тролейбуса не вирішить ситуації, однак підтримувати місцеве підприємство необхідно, і це можна буде зробити під час закупівлі техніки у рамках кредитної програми Європейського інвестиційного банку.

Натомість Павло Данильчук називає купівлю десяти вживаних тролейбусів з Швейцарії - тимчасовим вирішенням питання для ЛПЕ.

Депутат Микола Федік також назвав неприпустимим купівлю комплектуючих у Росії. За його словами, необхідно купувати запчастини вітчизняного виробництва, адже це підтримує нашу економіку. Він зазначив, що необхідно детальніше вивчити питання придбання тролейбусів у Швейцарії.

У свою чергу, депутат Борис Смаль запропонував власникам ДП “Автоскладальний завод №1 “АТ “Автомобільна Компанія “Богдан Моторс” знизити ціну на нові тролейбуси їхнього виробництва до одного мільйона гривень і тоді Луцьк з радістю їх придбає, або подарувати місту кілька нових транспортних одиниць.

Виступив перед депутатами і директор Луцького підприємства електротранспорту Володимир Пуц. Він зауважив, що у співпраці з ДП “Автоскладальний завод №1 “АТ “Автомобільна Компанія “Богдан Моторс” було багато проблем. Він нагадав, що у 2007-2008 роках було придбано 7 одиниць техніки у місцевого заводу. На жаль, з їх експлуатацією виникло багато проблем. Тривалий час завод не міх їх відремонтувати, бо комплектуючі були неналежної якості. Крім того, невирішиним залишилося питання й з автобусами, купленими у корпорації “Богдан”.

Нині ж, за словами Володимира Пуца, щоденно на маршрути виїжджає 44 тролейбуса. Цього недостатньо для надання якісних послуг громадянам. Він нагадав, що їхніми послугами користується 75 % пільгових категорій громадян і лише 25 % - це пасажири, які оплачують проїзд. На жаль, підприємство не має коштів для оновлення парку. Десять вживаних тролейбусів зі Швейцарії дасть можливість дещо покращити ситуацію.

Також Володимир Пуц назвав правильним рішення купівлі вживаних 26 тролейбусів у Польщі, адже вони дали можливість втриматися підприємству на ринку перевезень. Проте, попереднім керівництвом підприємства було прийнято незрозуміле рішення про утилізацію частини наявних на той час транспортних одиниць. Хоча б частину з них можна було б відремонтувати.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)