1. Головна
  2. Оперативна інформація

У Луцьку активізують роботу із виявлення незареєстрованих трудових відносин

Про це повідомили сьогодні під час оперативної наради. Виконувач повноважень міського голови Григорій Пустовіт акцентував на необхідності посилити діяльність управління стосовно легалізації роботи найманих працівників, аби побороти несплату податків місцевими підприємствами.

Начальник управління з питань праці Назарій Ігнатчук інформував про стан виконання повноважень щодо здійснення нагляду за дотриманням законодавства про працю та охорону праці. За його словами, станом на 20.09.2018 здійснено реєстрацію 101 колективного договору та змін і доповнень до них, організовано та проведено 6 засідань вищезазначеної комісії та робочої групи. Заборгованість з виплати заробітної плати станом на 1 вересня поточного року становить 5,3 млн грн. За оперативними даними протягом вересня заборгованість зменшилась на 2,9 млн грн і становить 2,4 млн грн. На початок року сума боргу по місту складала 5,3 млн грн, серед боржників перебувало 5 підприємств. Крім того, з початку року працівниками відділу проведено 27 перевірок щодо соціального захисту працюючих в шкідливих умовах праці в комунальних закладах. Керівникам та спеціалістам підприємств постійно надається допомога з питань ведення колективно - договірних переговорів, застосування норм і вимог чинного законодавства з питань праці.

Станом на 21.09.2018 року відділ охорони праці приймав участь у 7 спеціальних розслідуваннях нещасних випадків на виробництві з груповими і смертельними наслідками.

Опрацьовано 17128 повідомлень закладів охорони здоров’я про випадки невиробничого травматизму, роботодавцям скеровано 74 листи щодо проведення розслідувань нещасних випадків виробничого та невиробничого характеру.

На сьогодні інспекторами праці здійснено 11 інспекційних відвідувань. Усі вони є позаплановими заходами контролю та здійснювались безпосередньо у об’єктів відвідування, рішення щодо проведення невиїзних інспектувань - не приймались. В ході проведення інспекційних відвідувань у 4-х роботодавців виявлено порушення чинного законодавства в частині недотримання строків виплати заробітної плати, у 1-го виявлено факт використання найманої праці без оформлення трудових відносин. Відповідно, за наслідками виявлених порушень було винесено 5 постанов про накладення штрафів на юридичних на фізичних осіб відповідно до ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України. Щодо керівника одного із підприємств було складено та направлено до суду протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу для 300 підприємств різних форм власності, завдяки чому легалізовано 120 працівників. Було накладено 134 тисячі гривень штрафних санкцій, з них більше 100 тисяч зараховано до місцевого бюджету.

На даний час роботодавцями та уповноваженими ними особами вчиняються перешкоди інспекторам праці у здійсненні інспекційних відвідувань з метою перевірки легалізації трудових відносин. Відповідно до вимог ст. 265 КЗпП України за такі дії передбачений штраф в розмірі 100 мінімальних заробітних плат за кожну особу права якої порушуються.

"Основне завдання управління з питань праці - легалізація найманої праці. Особливо активно потрібно працювати на ринках, торгівельних мережах, приватних підприємствах. Підприємці, які не сплачують податки через неофіційне працевлаштування робітників, гальмують розвиток міста, ремонти вулиць та прибудинкових територій. Варто звернути на це увагу та максимально активізувати роботу у цьому напрямку”,- наголосив Григорій Пустовіт.

 

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)