У Луцьку обговорили впровадження безбар’єрності у громадському транспорті
Луцька міська громада продовжує реалізацію політики безбар’єрності, що, серед іншого, передбачає створення доступного середовища у громадському транспорті. Сьогодні у Луцькій міській раді відбулася нарада за участю перевізників з питання дотримання основних вимог рівного доступу до транспорту для людей з інвалідністю.
Заступник Луцького міського голови Ірина Чебелюк подякувала перевізникам, адже 90% транспорту в громаді відповідають вимогам безбар’єрності – вони низькопідлогові та обладнані спеціальними підйомниками. “Однак, сьогодні ми маємо говорити про поведінку водіїв, надання якісних послуг для осіб, які не можуть вільно користуватися транспортними засобами і потребують додаткової допомоги”, – сказала Ірина Чебелюк.
Учасники наради переглянули відеоматеріал, який надав ветеран війни, радник Луцького міського голови з питань інклюзії та мобільності Євген Сивопляс. Матеріал засвідчив окремі факти, коли водії не допомогли людині на кріслі колісному потрапити в салон автобуса. В одному випадку – через несправність підйомника, в інших – розраховували на допомогу пасажирів. За словами Євгена Сивопляса, такі ситуації деморалізують маломобільну людину, тож ситуація потребує виправлення.
Начальник відділу транспорту Луцької міської ради Віктор Главічка зазначив, що тема доступності на транспорті від початку повномасштабного вторгнення набула нового значення і постійно перебуває в полі зору міської влади. Так, з 425-ти зупинок громадського транспорту 188 визнано початково безбар’єрними, тобто на них встановлена тактильна плитка, навіси, лавки. В місті функціонує 38 зупинок громадського транспорту, обладнаних електронними табло. Це також зручний сервіс для людей з інвалідністю. “Технічно ми вже багато чого зробили, але іноді в дію вступає людський фактор”, – зазначив Віктор Главічка.
Тому начальник відділу транспорту звернувся до перевізників з вимогою провести роботу серед працівників своїх підприємств щодо обов’язкової перевірки перед виїздом справності відкидних трапів, а серед водіїв – навчання щодо їх використання. Крім того, акцентував увагу на тому, що допомога людині на кріслі колісному – обов’язок водія відповідно до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, наказів профільного міністерства та рішень Луцької міської ради.
Управління інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 777937)