У Луцьку зросте вартість проїзду в маршрутних транспортних засобах
Уже з наступного тижня лучанам доведеться платити більше за користування послугами перевізників, які працюють на міських маршрутах. Вартість проїзду для одного дорослого становитиме 6 гривень, а для дітей шкільного віку за наявності учнівського квитка – 3 гривні. Таке рішення сьогодні прийняли члени виконавчого комітету міської ради під час позачергового засідання.
В.о. директора департаменту економічної політики міської ради Костянтин Патракеєв ознайомив присутніх з проектом рішення та повідомив, що перевізники ПП “АТП № 1”, ТзОВ ВТП “Санрайз”, ПАТ “Луцьке АТП 10701” та Луцьке підприємство електротранспорту звернулися до міської ради з проханням підвищити розмір тарифу та надали відповідні розрахунки. Проаналізувавши їх, спеціалісти встановили, що перегляд діючих тарифів на перевезення, повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежить від господарської діяльності перевізника, у тому числі, в разі зміни вартості палива більш ніж на 10 %.
У плановому тарифі витрати на паливо розраховані із ціни дизельного пального 26 грн/л, відповідно до наданих підтверджуючих документів перевізників щодо фактичних закупівель пального. У діючих тарифах враховано вартість палива в розмірі 23 грн/л. Ріст ціни становить від 13 %, порівняно із врахованою у діючому тарифі. Витрати на оплату праці водіїв розраховано із розміру мінімальної погодинної оплати праці в розмірі 32,58 грн із затвердженого на державному рівні мінімального розміру оплати праці за виконану місячну норму праці в розмірі 4173 грн, з урахуванням доплат та надбавок в розмірі 20 %. При цьому середня зарплата водія автобуса передбачена на рівні 7767 грн/міс. Окрім того, прямі матеріальні витрати на мастильні матеріали для одного автобуса в рік зросли на 3 %, на шини — ріст становить 11 %.
Крім того, враховані витрати на проведення капітальних і поточних ремонтів на рівні фактично виконаних ремонтів за попередній рік. Автобусний парк є застарілим та потребує значних коштів на ремонти та відновлення.
Розмір рентабельності в плановому тарифі враховано на рівні 25 %. Кількість перевезених пасажирів на маршрутах враховано за даними обстежень пасажиропотоків здійснених управлінням транспорту та зв’язку протягом 2017-2019 років на 17 автобусних маршрутах та у 2014 році на 3-х маршрутах.
Таким чином, розрахунковий тариф на перевезення пасажирів автобусами по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху складає 5,74 грн.
Директор ПрАТ «Луцьке АТП 10701» Сергій Дьомін зазначив, що всі фактичні витрати, що закладені в новому тарифі, дозволять працювати перевізникам з мінімальною рентабельністю. Вони кажуть, що підняття вартості проїзду до 6 гривень на сьогодні вже є запізнілим, однак готові працювати в таких умовах. «Ми розуміємо проблеми мешканців нашого міста і знаємо, що підняття вартості навіть на одну гривню, стає накладним для сімейного бюджету», - зазначив він.
У свою чергу, секретар міської ради Григорій Пустовіт зауважив, що між перевізниками та міською владою не було ніякої війни та лобіювання, щоб будь-яким чином встановити новий тариф.
«В нашому місті новий тариф ставлять під сумнів, ніби він завищений. Ми живемо не в якомусь замкнутому світі, ми живемо в державі Україна, де діють правила. На сьогоднішній день вартість проїзду у Тернополі та Львові – 7 гривень, в інших містах – 6 гривень. Там, де є 5 гривень, як на сьогодні у нас, то вже розпочалась процедура підвищення вартості проїзду. В Полтаві перевізники тиждень воювали, там депутати та члени виконавчого комітету не хотіли піднімати ціну. Чим закінчилось? Тиждень ніхто не виїхав на маршрут. Тиждень тривало протистояння. Сьогодні у них розглядається питання про підняття вартості проїзду до 8 гривень, - розповів Григорій Пустовіт та додав: - Я не кажу, що нас влаштовує те, що сьогодні відбувається в перевезенні пасажирів. Звичайно не влаштовує. Але в даному випадку ми маємо вибрати з двох зол менше. Ми сьогодні повинні вибирати, або займаємо принципову позицію в 5 гривень, і завтра перевізники не виходять на маршрут. Ми бачимо, що робиться з нерентабельними маршрутами. Вони просто не виїжджають. У перевізників кожних два місяці міняються водії. У них свої проблеми. Я їх не виправдовую. В мене до них також багато питань.
Кажуть, рішення не популярне. Кожне рішення повинне бути об’єктивне. В даному випадку, коли ми говоримо про ціну в 6 гривень, ми повинні розуміти, що це – компроміс між інтересами перевізників та інтересами мешканців нашого міста.
Я буду підтримувати дане рішення не тому, що воно мені подобається і мені подобається, як працюють перевізники, а тому, що ці автобуси їздять. Тому, щоб лучани могли вчасно доїхати до своїх робочих місць. Для того, щоб місто не паралізувалося. Давайте знаходити компроміс, давайте везти переговори, давайте розуміти, що іншого шляху немає. Не може так бути, що в Луцьку максимальна рентабельність 5 гривень, а в іншому місті - 7 гривень. Кругом піднімаються ціни. Ми не виключення, мало того, ми не перші, де піднімають вартість проїзду, але ми й не можемо не підняти вартість проїзду».
У підсумку, після численних дискусій, члени виконавчого комітету проголосували за підвищення вартості проїзду в міських маршрутках. Рішення набере чинності після опублікування в друкованих ЗМІ.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)