1. Головна
  2. Оперативна інформація

У пріоритеті – захист прав найманих працівників

Взаємовідносини між роботодавцем та найманими працівниками регулюються чинними нормативно-правовими актами з питань праці, що покликані забезпечити виконання в повному обсязі покладених на них трудових обов’язків та використання гарантованих прав. З метою захисту конституційних прав громадян на працю та належний рівень її оплати, законодавством передбачено ряд мінімальних державних гарантій, зокрема, щодо розміру мінімальної заробітної плати, оплати за роботу в надурочний час; у святкові, неробочі та вихідні дні; у нічний час; оплати щорічних відпусток; за час виконання державних обов'язків; переведених тимчасово на іншу роботу у зв'язку з виробничою необхідністю; а також гарантії та компенсації службових відряджень, тощо.

Питання дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, своєчасної та у повному обсязі оплати праці, оформлення трудових відносин є предметом державного контролю за додержанням законодавства про працю, що здійснюється інспекторами праці управління з питань праці Луцької міської ради шляхом проведення інспекційних відвідувань (невиїзних інспектувань) суб’єктів господарювання. За період з початку року було проведено 27 таких заходів контролю. В ході проведення інспекційних відвідувань у 7-ми роботодавців виявлено порушення чинного законодавства в частині недотримання строків виплати заробітної плати, у 2-х зафіксовано факт використання найманої праці без оформлення трудових відносин. Захист прав працівників здійснюється державними інспекторами праці шляхом внесення посадовим особам обов’язкових до виконання приписів на усунення виявлених порушень законодавства. У 12-ти приписах було зазначено вимоги щодо приведення стану справ у відповідність до законодавства та недопущення порушень прав працівників у подальшому. Одночасно, за наслідками виявлених порушень було винесено 9 постанов про накладення штрафів на юридичних на фізичних осіб відповідно до ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України., згідно яких 480 278 грн. штрафів належить сплатити до місцевого бюджету. Щодо керівника одного із підприємств міста, за несвоєчасну виплату заробітної плати працівникам, було складено та направлено до суду протокол про адміністративне правопорушення.

Водночас, з метою недопущення роботодавцями порушень законодавства про працю, здійснюються превентивні заходи, спрямовані, насамперед, на пропаганду і роз’яснення роботодавцям і найманим працівникам вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань праці. Інспекторами праці управління з питань праці Луцької міської ради здійснювались відвідування роботодавців з метою інформування про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю. Інформаційними відвідуваннями було охоплено заклади торгівлі, громадського харчування, сфери послуг та ринки міста. За період з початку 2018 року управлінням з питань праці Луцької міської ради здійснено 43 таких відвідування.

Спеціалістами управління з питань праці було забезпечено проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання Завокзального, Північного ринків та ринку «ДПЗ», ТРЦ «Порт Сіті», Центрального універмагу «Луцьк», торгівельних центрів «Варшавський», «Гранд Волинь», «Гостинець», «Ювант» та «Караван» робочою групою з питань легалізації тіньової зайнятості та заробітної плати найманих працівників. До її складу увійшли представники соціальних фондів, Управління Держпраці у Волинській області, Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області та Луцького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області. Заходами було охоплено майже 400 торгівельних місць, на кожному із яких було вручено інформаційну пам’ятку для роботодавця. За результатами цих заходів окремі роботодавці міста надіслали повідомлення до органу державної фіскальної служби про укладення трудових договорів із 130-ма найманими працівниками.

На обов’язковості дотримання роботодавцями мінімальних соціальних гарантій в оплаті праці, встановленні розміру заробітної плати залежно від складності роботи та умов її виконання, встановленні конкретних строків виплати заробітної плати, правових аспектах соціального захисту найманих працівників наголошується в ході повідомної реєстрації колективних договорів підприємств міста, яку здійснює відділ праці управління з питань праці згідно наданих повноважень. Протягом 2018 року зареєстровано 129 колективних договорів, змін і доповнень до діючих договорів суб’єктів господарювання усіх форм власності.

 

Управління з питань праці