1. Головна
  2. Оперативна інформація

В наступному році у Луцьку планується відкриття Центру надання адміністративних послуг

       Створення зручних і доступних умов для отримання громадянами  адміністративних послуг є одним із головних завдань, над яким працює влада. Адже саме за якістю наданих послуг кожен громадянин оцінює турботу держави про нього та рівень поваги до його прав та гідності.

       Пілотний проект зі створення Центру надання адміністративних послуг у нашому місті не є експериментальним, це - «серйозна місія» та зразок подальшого впровадження системи надання якісних послуг виконавчими органами місцевого самоврядування.

       До речі, завдання вдосконалення надання адміністративних послуг є одним із першочергових і в облдержадміністрації. Свідченням цього є доручення голови обласної державної адміністрації Бориса Клімчука щодо створення першого в Україні єдиного веб-сайту «Адміністративні послуги», де громадяни зможуть ознайомитись з необхідною інформацію для отримання послуг.

       Про актуальність створення у Луцьку Центру надання адміністративних послуг свідчить й статистика звернень місцевих жителів: в минулому році за послугами до виконавчих органів міської ради звернулося понад 100 тисяч замовників, а це майже 45 % усіх членів територіальної громади. Адже кожен з нас, тою чи іншою мірою, змушений звертатися до виконавчих органів місцевої влади за отриманням різноманітних довідок, дозволів, погоджень, ухвалених рішень тощо.

       Оскільки надання окремих послуг покладено лише на виконавчі органи міської ради, то, неодноразово трапляються випадки, коли для отримання однієї послуги замовнику потрібно відвідати декілька установ, щоб зібрати необхідні довідки чи погодження. У той же час, в окремих виконавчих органах існують визначені дні та години прийому, що не завжди зручно для замовника. Про це свідчать й результати соціологічних досліджень з вивчення задоволеності замовників наданими послугами.

       Натомість створення Центру муніципальних послуг дозволить  спростити процедури їх надання, як в часовому просторі, так і в мінімізації зусиль громадян для отримання бажаного результату.

       Основна мета створення ЦНАП – покращення якості надання послуг замовникам через удосконалення роботи виконавчих органів міської ради для задоволення законних потреб жителів міста.

       Це здійснюватиметься шляхом зменшення кількості інстанцій, залучених до процедур надання послуг, що  дозволить ліквідувати негативну практику вимагання додаткових проміжних рішень від замовників.

       Крім того, буде скорочено кількість документів, які необхідно подати для початку розгляду. Їх перелік має зазначатися в інформаційних та технологічних картках і повинен точно відповідати вимогам законодавства.

       Одним з найбільш суттєвих позитивних моментів у створенні Центру є застосування принципу «єдиного вікна». Адже досить часто від особи вимагають відомості, які вже і так є в органах міської ради, зокрема,  житлово-комунальних чи комунальних підприємствах міста (довідки про склад сім’ї, квитанції про сплату житлово-комунальних послуг тощо). Тому, ідеальним варіантом буде підхід, за якого різноманітні довідки, погодження та висновки збиратимуться працівниками ЦНАП, а не покладатимуться на замовника. Але при цьому замовник повинен давати згоду на використання або збирання персональних даних про себе для  цілей даного провадження.

       Робота Центру передбачає й скорочення термінів надання послуги та/або виконання процедурних дій (надання погоджень, висновків тощо). «Прискорені» терміни (порівняно з визначеними у законі) можуть визначатися на рівні технологічних карток.  

       Актуальним є і забезпечення Центру надання адміністративних послуг новітніми інформаційно-комунікативними технологіями з відповідним програмним забезпеченням, а також створення спеціалізованих електронних баз даних. Це дозволить спростити процедуру отримання проміжних рішень і сприятиме впровадженню електронного документообігу між Центром, виконавчими органами та комунальними підприємствами міста, залученими до надання послуг.

       Крім того, відбуватиметься впровадження зручних бланків (формулярів) для звернення, що дозволятиме людині витрачати менше зусиль та часу для отримання послуги. До речі, у зарубіжній практиці нині поширені випадки, коли електронну форму заяви заповнює працівник Центру муніципальних послуг, ставлячи відповідні запитання особі. Після цього він друкує заяву, дає її для перевірки та підпису особі. Це суттєво полегшить життя заявникам, адже вони не мусять вникати у юридичні тонкощі справи.

        У той же час, для працівників виконавчих органів міської ради, створення Центру дасть змогу зекономити час на реєстрацію звернень та підготовку результату послуги, впорядкування роботи з документами (прискорити їх пошук, створивши єдиний інформаційний простір збору, накопичення, аналізу всіх видів інформації) та зосередити увагу на підвищенні якості обслуговування замовників.

       Міська рада працює над вдосконалення роботи із замовниками: уже поновлено реєстр послуг, що надаються виконавчими органами міської ради; розроблено нову версію інформаційних карт на кожну послугу та відповідні формуляри; створено окремий реєстр послуг, що не потребують додаткового вивчення (можуть надаватися безпосередньо у ЦНАП); затверджено графік прийому громадян з особистих питань міським головою та заступниками, керівниками виконавчих органів міської ради.

       Також оновлено офіційний сайт Луцької міської ради, де запроваджено нову рубрику «Звернення до міської ради».  Відтепер громадяни можуть отримати відповідь на своє запитання електронною поштою.

       Забезпечено реагування на запити громадян, що надходять через мережу Інтернет та чотири Інформаційні термінали, які встановлені у виконавчих органах міської ради.

       При відділі звернень громадян постійно діє телефонна інформаційно-консультаційна лінія -  720-351.

       Крім того, спеціалісти відділу щорічно проводить соціологічне дослідження задоволеності замовників наданими послугами, за його результатами прийнято розпорядження про вдосконалення цієї роботи.

       У планах міської ради реалізувати ще ряд заходів. Зокрема, провести реконструкцію та перепрофілювання приміщення, в якому надаватимуться послуги замовникам виконавчими органами міської ради та здійснюватиметься координація роботи працівників Центру муніципальних послуг; забезпечити інформаційне наповнення приміщення ЦНАП (дизайн інформаційних стендів, вивісок, буклетів); змінити графік роботи Центру на більш гнучкий (без обідньої перерви та субота – прийом замовників до обіду); створити єдиний Кол-центр, до структури якого входитиме група оперативного реагування «15-80» та диспетчерські служби комунальних підприємств міста тощо.

 

       Луцький міський голова

       Микола Романюк