1. Головна
  2. Оперативна інформація

Відбулася презентація маркетингового дослідження туристичної привабливості Луцька

Відбулася презентація маркетингового дослідження туристичної привабливості Луцька

Сьогодні у конференц-залі департаменту “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку” відбулася презентація маркетингового дослідження на тему: “Луцьк туристичний: можливості та виклики” за участі радника міського голови Ігоря Поліщука, начальника управління туризму та промоції Катерини Теліпської, директора соціологічної агенції «Фама» Мар'яни Малачівської-Данчак, депутатів міської ради, представників ЗМІ, громадських організацій.

Ініціатором проведення і замовником дослідження туристичної привабливості Луцька виступило управління туризму та промоції міста Луцької міської ради. А виконавцем - соціологічна агенція «Фама» зі Львова за участю фахівців Qantum Leap GmbH (Відень, Австрія) для оцінки економічного ефекту туристичної галузі для міста Луцька.

Ігор Поліщук подякував усім учасникам презентації за сприяння і небайдужість до розвитку туризму та представникам соціологічної агенції «Фама» за проведену велику роботу. “Тільки об'єднавши зусилля, можемо отримати хороший результат”,- сказав він.

 
 

Ігор Поліщук акцентував, що у Луцьку є реконструйований стадіон, потужна спортивна інфраструктура для проведення міжнародних спортивних заходів, проте немає потрібної кількості готелів. Перепоною у розвитку міжнародного туризму є також відсутність аеропорту. Тож поділився планами міської влади щодо нових атракцій, які мають наміри реалізувати. Серед них - комплексна екскурсія на прогулянковому катері, яка буде розпочинатися у Старому місті, далі маршрут прямуватиме до будинку Голованя, потім катер рухатиметься до причалу у парку. Тобто, є багато цікавих ідей.

Катерина Теліпська у своєму виступі зауважила, що туризм є частиною народної дипломатії. Українці, подорожуючи зі сходу на на захід і навпаки, руйнують стереотипи. Ще вона детально розповіла про основні заходи Програми розвитку туризму у місті Луцьку, акцентуючи, що окрім цікавої історичної інфраструктури, однією з привабливостей Луцька є й те, що наше місто спокійне.

 

Із результатами дослідження познайомила Мар'яна Малачівська-Данчак. За її словами, таке дослідження проводилось у нашому місті вперше. Загалом воно тривало майже чотири місяці: у серпні-вересні проводилось опитування туристів, а у жовтні - листопаді відбувалось опрацювання результатів та їх аналіз.

Воно мало на меті дослідити рівень привабливості міста як туристичної дестинації та основні запити туристів, які приїжджають на відпочинок до Луцька. Соціологи визначали: профілі українського і закордонного туристів; проблеми і перспективи розвитку туристичного ринку міста, його переваги і недоліки, як туристичної дестинації; недоліки і переваги туристичної інфраструктури міста; перспективні напрямки розвитку галузі туризму в місті.

Дослідити економічний ефект від туристичної галузі для міста.

 

Дослідження реалізовувалося у три етапи. Перший етап – кількісне дослідження методом «face-to-face» інтерв’ю в’їзних туристів згідно структурованої анкети. Другий етап – особисті формалізовані інтерв’ю з наявними туристами, які прибули до Луцька. Третій етап – розрахунок економічного ефекту від туристичної галузі для міста.

Опитування туристів проводилось методом ‘face to face’ інтерв’ю з “гостями” м. Луцьк 19-26 серпня 2017 року. Було опитано 400 респондентів віком від 18 років. Наповнення вибірки здійснювалось методом відбору типових представників. Допустима похибка вибірки не перевищує 4,9%.

Базуючись на даних дослідження та статистичних показниках, наданих Луцькою міською радою, в межах цього дослідження було здійснено оцінку кількості відвідувачів міста. Глибинні інтерв’ю були проведені в період з 20 по 25 вересня 2017 року. Загальна кількість інтерв’ю – 12. До участі у дослідженні були залучені туристи, час перебування яких у місті припадав на завершення літнього сезону 2017 року. Алгоритм відбору учасників дослідження – відбір типових випадків.

Соціологічна агенція «Фама» дослідила туристичну привабливість Луцька. За результатами дослідження окреслено характеристики луцьких туристів.

11,1% відвідувачів Луцька приїздять із-за кордону: із Польщі 3,0%, а з таких країн як Білорусь, Азербайджан, Чехія, Литва, Італія, Канада, Російська Федерація, США по 1,0% туристів.

Але найбільше гостей, яких приймає Луцьк - це українці. З них 26,2% прибувають з Київського регіону, 19,8% з Волині і майже стільки ж з Прикарпатського краю -19,3%. Майже 7% луцьких туристів є із Поділля. 16,8 % українців приїжджають до Луцька з інших регіонів країни.

Найчастіше до Луцька їдуть з метою відпочити. Так відповіли 71,5% опитаних. А 19,1% респондентів приїжджають, аби відвідати друзів чи родичів. Для 16,4% учасників опитування візити до міста пов’язані із робочими справами та бізнесом.

Більшість туристів їдуть до Луцька із сім’єю (34,8% з дружиною/чоловіком, 20,7% з дітьми, 13,4% з іншими членами родини). Для 29,0% гостей міста компанію у мандрівці складають друзі. Є і такі туристи, які подорожують до міста самостійно (12,1%), або з партнерами (11,6%).

Ну і звісно, прибувають у туристичних групах. Таких - 4,5% туристів.

Часто туристи залишаються у Луцьку з ночівлею – 58,0%. Серед них 21,0% проживають в родичів та друзів. Майже однакова кількість туристів орендують квартиру чи винаймають номер у міському готелі (13,4% і 13,9% відповідно). 6,3% гостей міста живуть у хостелах.

Харчуються туристи здебільшого у кафе та барах (61,3%). Ще 40,0% опитах відзначили, що готують їжу самі. 28,0% відвідують ресторани. Значно менше луцьких туристів обирають фаст-фут, їжу «to go» - 13,4%.

Як засіб пересування містом туристи здебільшого використовують власне авто - 40,3%. 28,7 % опитаних гостей міста користуються громадським транспортом. Ще респонденти відзначили поїзд, як засіб пересування (18,6%) і туристичний автобус (8,6%).

Позитивним фактом є те, що 81,6% опитаних туристів бажають повторно відвідати Луцьк, 91,2% рекомендують відвідини міста своїм рідним та близьким.

Луцьк вражає туристів найперше своїм замком. 61,0% опитаних відзначили, що найбільше їм до вподоби в місті Замок Любарта. 13,0% туристам сподобались архітектурні комплекси та історичні пам’ятки, а 12,0% в захваті від міських просторів. Ще респондентам подобаються заклади громадського харчування (11,0%) та розважальні й відпочинкові центри (6%).

46,1% часників опитування зазначили, що вони зацікавлені відвідати інші напрямки та локації поблизу Луцька. Часто у відповідях згадували Шацькі озера, Дубно та Рівне, Львів.

Характеристики луцьких туристів є такими: 53,1% відвідувачів міста - жінки, 46,9% - чоловіки; 48,6% туристів одружені і 51,4% неодружені; Щодо сфери зайнятості: більша частина відвідувачів наймані працівники (51,9%), 21,2% учні, студенти та аспіранти, 12,3% - це роботодавці, 9,8% фрілансери.

Довідково: Соціологічна агенція «Фама» створена в січні 2010 року. З 2011 року Агенція є колективним членом Соціологічної Асоціації України (САУ), а з 2016 року – акредитована як всеукраїнська дослідницька організація.

Дослідницька команда компанії налічує восьмеро кваліфікованих спеціалістів із відповідною освітою та досвідом роботи, а також представників у різних регіонах України, які спеціалізуються на проведенні польових робіт та зборі первинної соціологічної інформації.

За час свого існування Агенцією успішно реалізовано понад 250 проектів для органів місцевого самоврядування, громадських організацій, політичних партій, представників бізнесу.

 

Відділ інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)