Відбулося громадське обговорення вартості проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах
Сьогодні у конференц-залі департаменту «Центр надання адміністративних послуг» відбулося громадське обговорення регуляторного акту проекту рішення виконавчого комітету Луцької міської ради «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху». Участь взяли заступник міського голови Олександр Рачков, депутати, керівники виконавчих органів міської ради, перевізники, представники громадськості.
Заступник міського голови Олександр Рачков у вступному слові зазначив, що у міську раду неодноразово зверталися перевізники, що забезпечують роботу маршрутного таксі з проханням підвищити ціну за перевезення, адже існуючий тариф не покриває витрат за перевезення, зростають ціни та пальне, а тому перевезення є збитковими. Перевізники подали розрахунки, згідно з якими передбачається підвищення тарифу на проїзд в автобусах по місту на 1 грн. Міська рада протягом року проводила обстеження пасажиропотоку у Луцьку.
За словами директора департаменту економічної політики Олександра Озіновича, перевізники надали усі необхідні розрахунки. Зокрема, перевізник ПП «АТП №1» - маршрути № 11 та 19, перевізник ТзОВ ВТП «Санрайз» - маршрути №№ 1, 2, 16, 10, 12, 22, перевізник ПАТ «Луцьке АТП 10701» - маршрути №№ 3, 9, 17а, 18, ТОВ «АТП-Луцьк» - маршрути №№ 31, 47 та Луцьке підприємство електротранспорту - №№ 24, 25, 26, 28, 29, 9а.
Проаналізувавши дані, встановлено, що вони підготовлені за Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175.
Перегляд діючих тарифів на перевезення, відповідно до п.1.6 Методики, повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежить від господарської діяльності Перевізника, у тому числі у разі зміни вартості палива більш ніж на 10 %.
У діючих тарифах враховано вартість палива в розмірі 20,00 грн./л. Ріст ціни становить від 15 %, порівняно із врахованою у діючому тарифі.
Витрати на оплату праці водіїв розраховано із розміру мінімальної погодинної оплати праці в розмірі 22,41 грн. із затвердженого на державному рівні мінімального розміру оплати праці за виконану місячну норму праці в розмірі 3723 грн.
Витрати на мастила, шини та акумулятори розраховано із норм визначених наказами Мінтрансу України від 20.05.2006 №489, від 10.02.1998 №43 та вартості закупівель згідно підтверджуючих документів наданих перевізниками. Зокрема, згідно з наказом Мінтрансу України від 10.02.1998 №43 норми витрат мастильних матеріалів становлять: моторні оливи 2,2 л на 100 л палива, трансмісійні оливи — 0,25 л/100 л палива, спеціальні оливи — 0,1 л/100 л, пластичні масла відповідно 0,25 кг/100 л палива. Вартість закупівель олив та мастил, відповідно до наданих підтвердних матеріалів, в середньому становить: моторних олив – 64 грн/л, трансмісійних олив - 66 грн/л, спеціальних олив - 61грн/л, пластичних мастил відповідно - 64грн/кг. З врахуванням індивідуальних річних пробігів, були визначені планові річні витрати на мастильні матеріали на 1 автомобіль по кожному маршруті окремо.
При розрахунку планових витрат на технічні огляди і ремонти враховані витрати на щоденні огляди, що становлять 5 грн на 1 автобус, витрати на ТО1, що проводяться через кожні 10 000км пробігу (здійснюється заміна масляного та паливного фільтрів), витрати на ТО2 (заміна масляного, паливного, повітряного фільтрів, фільтра осушувача повітря, гальмівної та охолоджуючої рідини), що проводяться через кожні 20 000 км пробігу з врахуванням витрат СТО (через кожні 40 000 км пробігу). Крім того, враховані витрати на проведення капітальних і поточних ремонтів на рівні фактично понесених витрат на такі ремонти за попередній рік.
Рентабельність у плановому тарифі враховано на рівні 10%.
У розрахунках враховано дані обстежень пасажиропотоків, здійснених протягом 2017-2018 років на 16 автобусних маршрутах та на 4 маршрутах у 2014 році. Загалом, обстеженнями пасажиропотоків охоплено 90% маршрутів, по яких надано розрахунки і сформовано середній тариф по місту.
Таким чином, розрахунковий тариф на перевезення пасажирів автобусами по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху складає від 3,08 грн до 6,78 грн, середній розрахунково-плановий тариф по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху становить 4,69 грн.
Також під час обговорень Олександр Рачков повідомив, що до кінця поточного року у маршрутних таксі міста планується запровадити електронний квиток. А директор ТОВ ВТП “Санрайз” Юрій Девіцький зааначив, що наступного тижня, з 16 до 22 квітня на одному із маршрутів підприємства розпочнеться пілотний проект із впровадження електронного квитка.
Свої пропозиції та зауваження щодо формування тарифу на перевезення у маршрутних таксі висловили депутати міської ради, члени виконавчого комітету та громадських організацій. Основні зауваження стосувались реального обліку пасажиропотоку на маршрутах, застосування у перспективі електронної системи обліку пасажирів. Також було озвучено чимало нарікань щодо неналежної поведінки водіїв маршрутних таксі, недотримання графіків руху, вимкнені GPS-навігатори, антисанітарію у салонах та незадовільний технічний стан автобусів, відсутність озвучення зупинок. Серед пропозицій- зберегти вартість проїзду для дітей віком до 18 років в розмірі 1 грн.
Представники депутатського корпусу та громадськості наголосили також на покращенні якості перевезень та обов’язковості видачі водіями квитків.
Після процедури громадського обговорення проект рішення про підняття вартості проїзду буде розміщений для ознайомлення на офіційному сайті міської ради протягом 20-ти днів. Остаточне рішення прийматимуть на засіданні виконкому у травні 2018 року.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)