Відбулося громадське обговорення вартості проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах
Сьогодні у конференц-залі департаменту «Центр надання адміністративних послуг» відбулося громадське обговорення регуляторного акту проекту рішення виконавчого комітету Луцької міської ради «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху та у режимі маршрутного таксі». Участь взяли перший заступник міського голови Григорій Недопад, депутати, керівники виконавчих органів міської ради, перевізники, представники студентства та громадськості.
Григорій Недопад у вступному слові зазначив, що громадське обговорення проводиться згідно вимог Закону України “Про державну регуляторну політику”. “Сьогодні тут присутні представники управління транспорту та зв’язку, депаратменту економічної політики, депутати міської ради, перевізники, громадськість, ветерани. Ми хочемо почути вашу думку та провести конструктивний діалог”, - наголосив він.
За словами в.о. директора департаменту економічної політики Костянтина Патракеєва, перевізники надали усі необхідні розрахунки. Перегляд діючих тарифів на перевезення пасажирів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежить від господарської діяльності перевізника, у тому числі у разі зміни вартості палива більш ніж на 10 %.
Протягом двох останніх місяців надходила одна пропозиція щодо підвищення тарифу від АТП №1, щодо підвищення вартості проїзду до 7 гривень у вечірній час. Інших пропозицій за цей період від фізичних та юридичних осіб не надходило.
Відповідно до наданих підтверджувальних документів перевізників щодо фактичних закупівель пального, вартість закупівель палива становить 26 грн/л, у діючому тарифі врахована вартість 23 грн/л, ріст складає 13 %.
Витрати на оплату праці водіїв в діючому тарифі були розраховані із розміру мінімальної погодинної оплати праці в розмірі 22,41 грн із затвердженого на державному рівні мінімального розміру оплати праці за виконану місячну норму праці в розмірі 3723 грн. При цьому середня зарплата одного водія автобуса передбачена на рівні 5546 грн/міс.
На сьогодні перевізники запевняють, що за таку зарплату водії працювати відмовляються, і фактична заробітна плата є значно вища. У підприємств-перевізників катастрофічно не вистачає водіїв і вони змушені фактично платити їм більше, ніж передбачено діючим тарифом, у плановому тарифі витрати на оплату праці водіїв розраховано із розміру мінімальної погодинної оплати праці в розмірі 32,58 грн із затвердженого на державному рівні мінімального розміру оплати праці за виконану місячну норму праці в розмірі 4173 грн, з урахуванням доплат та надбавок в розмірі 20%. При цьому середня зарплата водія автобуса передбачена на рівні 7767 грн/міс.
Відповідно ріст прямих витрат на оплату праці водіїв без нарахувань у плановому середньому тарифі на послуги з перевезення автобусами, що працюють на міських маршрутах становить 40%, тому на 40% зростають нарахування на заробітну плату.
Матеріальні витрати на мастильні матеріали для одного автобуса в рік зросли на 3 %, на 11% зросли витрати на заміну шин. Витрати на технічний огляд та усі види ремонтів автобусів враховано відповідно до діючих нормативів витрат на одне обслуговування та із зазначених закупівельних цін на запасні частини та матеріали, у розмірах підтверджених перевізниками.
Крім того, враховані витрати на проведення капітальних і поточних ремонтів на рівні фактично виконаних ремонтів за попередній рік. Автобусний парк, як бачимо, потребує значних коштів на ремонт та відновлення. Загалом середня вартість ремонтів закладених в плановому тарифі становить ТО1 — 239 грн/автобус, ТО2 — 745 грн/автобус, капітальні та поточні ремонти — 1126 грн/1 тис. км/автобус. Враховуючи визначену по кожному маршруті необхідну кількість проведення ремонтів автобуса з врахуванням його річного пробігу, в структурі планового тарифу вказані річні витрати на ремонти і технічні огляди 1-го автомобіля. Загалом витрати на ТО і ремонти на один автобус в рік в середньому зросли на 2 % і становлять 101,13 тис.грн.
Загальновиробничі та адміністративні витрати в плановому тарифі враховано відповідно до фактично підтверджених витрат за 2018 рік та розподілені на кількість автобусів що працюють на міських маршрутах.
Доходи від інших видів діяльності, надані перевізниками, які відмінусовано від планової собівартості перевезень, зросли в середньому на 30% і становлять 0,77 тис.грн/рік на один автобус.
Розмір рентабельності в плановому тарифі враховано на рівні 25% в діючому він становив 10%.
Кількість перевезених пасажирів на маршрутах враховано за даними обстежень пасажиропотоків здійснених управлінням транспорту і зв’язку протягом 2017-2019 років на 17 автобусних маршрутах та у 2014 році на 3-х маршрутах.
Таким чином, розрахунковий тариф на перевезення пасажирів автобусами по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху складає 5,74 грн.
Від перевізників слово взяв директор ТОВ ВТП “10701” Сергій Дьомін. За його словами, перевізники неодноразово надавали свої розрахунки тарифу і вони передбачають значно вищий тариф, ніж зазначений у проекті рішення. На формування цього тарифу впливають вартість пального, амортизаційні відрахування та заробітна плата водіїв. Середній вік маршрутного автобуса складає 8-9 років, а вартість нового близько 2,5 млн грн. У таких умовах оновити автобусний парк неможливо.
Свої пропозиції та зауваження щодо формування тарифу на перевезення у маршрутних таксі висловили депутати міської ради, члени громадських організацій. Основні зауваження стосувались неналежної поведінки водіїв маршрутних таксі, недотримання графіків руху, вимкнені GPS-навігатори, антисанітарію у салонах та незадовільний технічний стан автобусів, відсутність озвучення зупинок. Серед пропозицій - не збільшувати вартість проїзду для учнів шкіл, адже проектом рішення для них пропонується підняти вартість проїзду до 3 грн.
Не оминули увагою й питання запровадження електронного квитка. Начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Володимир Степанов повідомив, що усі необхідні рішення щодо впровадження електронного квитка уже прийняті виконавчим комітетом та депутатським корпусом. Зараз триває конкурс на визначення оператора електронних систем. Окрім цього, Володимир Степанов звернув увагу на те, що на певних маршрутах немає перевізника, зокрема на маршрутах №4 та №9.
Депутати та представники громадськості наголосили на покращенні якості перевезень та обов’язковості видачі водіями квитків, а також на розвитку саме комунальної транспортної мережі.
Відділ інформаційної роботи міської ради
(777904, 777946, 724727, 720665)