1. Головна
  2. Оперативна інформація

Відбулося третє засідання робочої групи з покращення якості надання послуг у сфері охорони здоров’я

Відбулося третє засідання робочої групи з покращення якості надання послуг у сфері охорони здоров’я

   Начальник управління охорони здоров’я міської ради Микола Якимчук та міський педіатр Світлана Ніколаєнко взяли участь у третьому засіданні робочої групи з покращення якості надання послуг у сфері охорони здоров’я, що проходило у м. Вінниці. Захід проводився в рамках спільного проекту Асоціації міст України та Норвезької асоціації місцевих і регіональних влад за фінансової підтримки МЗС Норвегії. Участь у ньому взяли керівники управлінь охорони здоров’я з різних міст України.

   Третє засідання було присвячене аналізу результатів соціологічного опитування населення та посадових осіб щодо задоволеності медичними послугами, аналізу громадської думки стосовно перспектив реформування даної сфери, а також методології підготовки планів підвищення ефективності діяльності органів місцевого самоврядування в сфері охорони здоров’я.

   Учасників засідання привітали Вінницький міський голова Сергій Моргунов, координатор проекту в Асоціації міст України Наталія Бескупська та координатор проекту в КС Крістіан Ларсен.

   Потому розпочалася робота в групах з обговорення результатів опитування. Так, згідно аналітичного звіту «Громадська та експертна думка про доступність і якість послуг у сфері охорони здоров’я», підготовленого в рамках проекту, автори зазначають, що зазвичай пацієнти звертаються до амбулаторій загальної практики - сімейної медицини по медичну допомогу вимушено: для лікування гострого або хронічного захворювання або для оформлення різного роду медичної документації (довідок для роботи, лікарняних тощо). Відвідування з профілактичною метою, в тому числі для проведення щеплень, трапляються рідше і, як правило, поєднуються з іншими причинами відвідування. Зокрема, лише 11% пацієнтів амбулаторій зверталися до них виключно для проходження профілактичного огляду або вакцинації. У різних містах пацієнти оцінювали сімейні амбулаторії по-різному: середній показник варіює від 4,2 бала (Хмельницький) до 2,9 бала (Первомайськ). Значно кращий від загального показник у містах Хмельницький, Луцьк та Рівне.

   Незадоволеність пацієнтів якістю медичної допомоги у поліклініках чи центрах первинної медико-санітарної допомоги загалом в Україні пов’язана з кількома факторами, включаючи неможливість отримати певні послуги, необхідність платити за ті чи інші види медичної допомоги, недосконалу організацію прийому (довгі черги) тощо. Однак, більшість заходів для вдосконалення медичного обслуговування населення (покращення матеріально-технічної бази закладів, забезпечення їх безкоштовними медичними препаратами, а також реактивами та витратними матеріалами для діагностики) зводяться до збільшення витрат на систему охорони здоров’я. Щодо вирішення першочергових проблем, які не потребують додаткового фінансування, то члени робочої групи розробляють план дій, який передбачає значне підвищення ефективності діяльності в сфері охорони здоров’я та в кінці проекту буде втілений у життя.

   Крім того, при спілкуванні з керівниками управлінь охорони здоров’я інших міст, представників луцької делегації зацікавив досвід роботи щодо облаштування амбулаторій загальної практики - сімейної медицини в мікрорайонах нової забудови у м. Вінниці та м. Івано-Франківську, а також функціонування електронного реєстру пацієнтів у м. Вінниця.

 

    Управління охорони здоров'я міської ради

    (724653)