1. Головна
  2. Оперативна інформація

Виконавчий комітет міської ради закликав керівництво Волинської ОДА впорядкувати рух приміських автобусів у Луцькій міській територіальній громаді

Під час засідання виконавчого комітету підтримано звернення до голови Волинської обласної державної адміністрації Юрія Погуляйка щодо організації руху приміських автобусів вулицями нашого міста та населених пунктів Луцької міської територіальної громади.

Начальник відділу транспорту Віктор Главічка зазначив, що при організації перевезень враховуються побажання та потреби мешканців громади. Так, на сьогоднішній день, організовано сполучення до сіл: Сапогове, Жабка, Прилуцьке, Княгининок, Великий Омеляник, Озденіж, Кульчин, Клепачів, Жидичин тощо. З метою забезпечення перевезень до сіл Забороль та Богушівка було відкрито автобусний маршрут № 30 “с. Богушівка – вул. Дубнівська”.

За його словами, на даний час найбільш проблемним є функціонування автобусного маршруту № 30, оскільки всупереч вимог Меморандуму про співпрацю між Волинською обласною державною адміністрацією та Луцькою міською радою шлях автобусного маршруту № 251 «Підгайці — Забороль» департаментом інфраструктури облдержадміністрації не змінено і не приведено до вимог рішення міської ради та чинного законодавства. Приміські маршрути організовуються з пробігом 90% по території Луцької міської територіальної громади без вивчення потреби в цих перевезеннях та нехтуванням запроваджених на цій території Правил користування громадським транспортом, а саме: запровадженою автоматизованою системою обліку оплати проїзду, встановленим порядком її функціонування, а також видами, формами носіїв, порядком обігу та реєстрації проїзних документів, що є прямим втручанням та спотворенням економічної конкуренції між перевізниками.

Також Віктор Главічка відзначив, що у місті хаотично створюються місця відстою автобусів приміських маршрутів, а саме: вул. Глушець (Волинська обласна філармонія), район Центрального ринку, вул. Конякіна (АТБ), 40-й квартал. Найбільш завантаженою приміським транспортом є площа перед залізничним вокзалом, яка на сьогоднішній день перетворилась на імпровізовану автобусну станцію для приміських автобусних маршрутів. Відвідувачам залізничного вокзалу вже недостатньо місць для паркування індивідуального транспорту.

Департамент інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації формуючи свої маршрути, які розпочинаються з обласного центру, жодного разу не узгоджував, а це в свою чергу вимогам Закону України «Про автомобільний транспорт».

Луцький міський голова Ігор Поліщук зазначив, що це уже не перше звернення до керівництва Волинської облдержадміністрації з цього питання. На жаль, реакції нема, співпраця відсутня, умови меморандуму вони не виконують.

Він зауважив, що на Привокзальній площі автобуси, які їздять у рожищенському напрямку займають усю парковку, яка призначена для відвідувачів залізничного вокзалу. За його словами, людям нема де залишити своє авто, щоб посадити чи зустріти рідних з поїзда. Ігор Поліщук вважає, що там відстій автобусів бути не повинен.

Так, міський голова дав доручення департаменту економічної політики, КП “АвтоПаркСервіс” організувати на привокзальній площі нормальне паркування.

Крім того, Ігор Поліщук доручив юридичному департаменту підготувати позовні заяви щодо скасування результатів конкурсів на приміські маршрути, які організовані з порушенням вимог Закону України «Про автомобільний транспорт».

 

ЗВЕРНЕННЯ

щодо організації руху приміських автобусів вулицями міста Луцька

та населених пунктів Луцької міської територіальної громади

 

Вулицями міста Луцька курсують 130 автобусів та понад 40 тролейбусів. Маршрути та графіки руху розроблені з врахуванням інтересів максимальної кількості жителів громади та гостей міста, інтенсивності руху, часу пікового навантаження на автошляхи, безпеки учасників дорожнього руху та багатьох інших факторів. Розробку, організацію, впровадження та контроль за ефективністю роботи транспортної галузі в місті здійснюють профільні підрозділи Луцької міської ради, яка відповідно до чинного законодавства є організатором перевезень на території міської громади. Будь-яке втручання в транспортну логістику без погодження з організатором не лише розбалансовує роботу системи, але й створює загрозу для безпеки усіх учасників дорожнього руху.

В місті Луцьку проводиться заміна автобусів, що обслуговують міські маршрути, на сучасні транспортні засоби екологічного стандарту не нижче Євро-5, великогабаритні, низькопідлогові, обладнані системами кондиціонування повітря, доступні для пасажирів з обмеженими можливостями.

Місто успішно реалізовує проєкт «Міський громадський транспорт в Україні», в рамках якого оновлюється тролейбусний парк міського комунального електротранспортного підприємства. Завдяки цьому проєкту вже закуплено 21 новий тролейбус, протягом місяця буде поставлено ще 8.

Виконавчий комітет Луцької міської ради цілеспрямовано впроваджує комплексні заходи для модернізації транспортної системи міста. Зокрема, в 2019 році в місті Луцьку була введена автоматизована система обліку оплати проїзду в міському транспорті. Облік пасажирських перевезень ведеться безперервно в режимі реального часу, в усіх маршрутних транспортних засобах встановлені відеонагляд, GPS-навігація та система оповіщення зупинок. Запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) дало реальні підстави для економічного обґрунтування тарифів на проїзд, запобігло неконтрольованому зростанню вартості проїзду, дало можливість абсолютно точно обліковувати кількість пільгових перевезень та здійснювати щоденний аналіз якості транспортних послуг.

Дотримання цих заходів створює умови для безпечного перевезення пасажирів, зберігає екологію міста та дає можливість економічного обґрунтування тарифів на перевезення, стримуючи їх необґрунтований ріст.

Луцька міська рада неодноразово наголошувала на необхідності спільного регулювання руху на території міста приміського пасажирського транспорту. Така процедура передбачена кількома діючими нормативно-правовими актами, зокрема: ст. 32 Закону України «Про автомобільний транспорт», постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», рішенням Луцької міської ради від 25.07.2007 № 16/17 «Про забезпечення дотримання Закону України “Про автомобільний транспорт” на вулицях м. Луцька» із змінами, Меморандумом про співпрацю Волинської обласної державної адміністрації та Луцької міської ради від 10.02.2020 (далі – Меморандум).

Зауважимо, що в згаданому вище Меморандумі Волинська облдержадміністрація надала принципову згоду на погодження маршрутів приміських пасажирських перевезень вулицями міста з Луцькою міською радою. Проте, саме обласна державна адміністрація неодноразово порушувала вказані домовленості, кожного разу вишукуючи для цього нові юридичні шляхи та укладаючи чи продовжуючи договори про перевезення безпосередньо з перевізниками, транспортні засоби яких не відповідають сучасним вимогам міських перевезень щодо їх якості та користуються готівковою формою оплати проїзду.

В грудні 2021 року проведено конкурси департаментом інфраструктури Волинської облдерадміністрації на автобусні маршрути № 150 «с. Підгайці – Завокзальний ринок» та № 251 «с. Підгайці  – с. Забороль», які проходять по заборонених рішенням міської ради вулицях та проспектах. Містом почали курсувати автобуси «Богдан» та «Еталон», що не відповідають екологічним параметрам, здійснюють зупинки в недозволених для цього місцях та користуються готівковою формою оплати проїзду без фактичної видачі документів на проїзд. Така ситуація не лише розбалансовує маршрутну мережу по ключових вулицях міста, створює загрозу учасникам дорожнього руху, але й фактично є спробою повернути ринок транспортних перевезень в «тінь» та спекулювати в майбутньому на формуванні тарифів, не маючи фактичного обліку пасажиропотоку.

Виконавчий комітет Луцької міської ради заявляє рішучу незгоду з діями департаменту інфраструктури облдержадміністрації, який не уповноважений організовувати рух вулицями міста Луцька і діє всупереч вимогам чинного законодавства, залучаючи для цього транспортні засоби, що не відповідають сучасним вимогам міських перевезень, не ведуть обліку оплати проїзду пасажирів та фактичного пасажиропотоку. Місто перетинають маршрути Львівського, Володимирського напрямку, їдучи до АС-1, і навпаки: автобуси Ківерцівського, Рівненського напрямку, що рухаються до АС-2. Таким чином, створена паралельна маршрутна мережа, яка демпінгуючи міських перевізників негативно впливає на міські тарифи та на існування міських маршрутів не лише автобусних, а й тролейбусних. На площі біля залізничного вокзалу створено стихійну автостанцію для Рожищенського напрямку.

Рішенням Луцької міської ради від 25.07.2007 № 16/17 «Про забезпечення дотримання Закону України “Про автомобільний транспорт” на вулицях м. Луцька» зі змінами від 23.06.2021 заборонено проїзд транспортних засобів, що здійснюють перевезення пасажирів приміськими та міжміськими автобусними маршрутами по вулицях та проспектах міста, а саме: Волі, Соборності, Винниченка, Парковій, Богдана Хмельницького, Перемоги, Василя Мойсея, Яровиці.

Вказані рішення органу місцевого самоврядування є чинними, у встановленому законом порядку не скасовані, внаслідок чого є обов’язковими до виконання на території міста Луцька.

Враховуючи вищевикладене вимагаємо Вас забезпечити виконання умов Меморандуму, постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», Закону України «Про автомобільний транспорт», рішення Луцької міської ради від 25.07.2007 № 16/17 «Про забезпечення дотримання Закону України “Про автомобільний транспорт” на вулицях м. Луцька» зі змінами та вжити заходів щодо неможливості порушень вказаних нормативних актів посадовими особами департаменту інфраструктури Волинської облдержадміністрації.

 

Управління інформаційної роботи міської ради

(777904, 777946, 724727, 720665)