1. Головна
  2. Оперативна інформація

З боржниками за воду в Луцьку працює спеціальна комісія з юридичним супроводом

Для відновлення соціальної справедливості та у відповідь на численні звернення сумлінних платників за комунальні послуги, КП «Луцькводоканал» запровадив новий формат роботи з боржниками за послуги водопостачання і водовідведення.

Злісних неплатників за комунальні послуги у громаді Луцька – лише 5%, але в цілому їх борг становить 25 млн грн. Всі інші клієнти підприємства сумлінно сплачують за комуналку. Така ситуація формує соціальну нерівність та обурює сумлінних платників, мовляв – за чий рахунок боржники користуються ресурсами, у той час, коли навіть пенсіонери та соціально незахищені верстви населення слідкують за своєчасністю оплати комунальних послуг. Враховуючи ситуацію, що склалася, підприємство «Луцькводоканал» започаткувало безпосередню роботу із найбільшими боржниками. Осіб, які без видимих причин місяцями не сплачують комунальні послуги, відвідує комісія за участю керівного складу та з юридичним супроводом, які вивчають життєві обставини, що склалися у конкретної особи. Мета такої прямої роботи з боржниками – попередити передачу справ по заборгованостях у суд чи відключення послуг водопостачання та водовідведення, роз’яснити споживачам як вирішити ту чи іншу конкретну ситуацію, виходячи з інтересів клієнта-боржника. Адже припинення послуги водопостачання та водовідведення чи стягнення заборгованості у судовому порядку – це ті крайні міри, які тільки поглиблять кризову ситуацію неплатника, можуть призвести до вчинення ним неправомірних дій і порушень. А це тягне за собою інші види відповідальності, адже відсутність послуги водопостачання створює нестерпний дискомфорт. Інколи ці порушення завдають шкоду іншим мешканцям будинку, коли послуги водопостачання боржникам обмежують, а відходи від відключених домогосподарств призводять до антисанітарії. Аби не вдаватися до крайніх мір, проводиться робота комісії з відвідуванням боржників за місцем проживання.

Часто боржниками виявляються цілком забезпечені, або ж необізнані у своїх можливостях громадяни

Протягом березня комісія відвідала ряд споживачів, які не сплачують за комунальні послуги і мають борг за водопостачання і водовідведення, який перевищує 10 тис грн. У процесі такої роботи виявилось, що серед боржників – далеко не найбідніші чи соціально незахищені верстви населення, а переважно ті, які мають можливості для сплати за спожиті послуги комунальної сфери. Борги часто виявляються наслідком безвідповідальності та необізнаності в можливостях, які існують для вирішення проблеми наявних заборгованостей. До слова, як свідчить офіційна статистика, витрати українців на алкоголь, тютюнопаління та інші шкідливі звички значно перевищують витрати на оплату комунальних послуг.

Боржники часто вважають, що проблема має вирішуватися без їх участі. Хоча насправді вони мали б завітати на підприємство, або ж на особистий прийом до фахівця, і поцікавитися, яким чином можна вийти із ситуації, що склалася, та не доводити її до критичної точки неповернення і вжиття крайніх мір впливу.

КП «Луцькводоканал» готове допомогти своїм споживачам вийти з боргової ями, головне – йти назустріч підприємству, а не приховувати свої життєві обставини і не ігнорувати проблему.

 

Наразі спеціалісти підприємства вивчають кожен конкретний випадок, консультують, ідуть назустріч у пошуках вирішення проблем із боргами за воду. Після вивчення обставин злісних неплатників ми підіб’ємо підсумки роботи і ознайомимо лучан із реальними історіями боржників та запропонованими варіантами виходу із кризових ситуацій. Інформацію і фотозвіт про перші результати роботи додаємо. Також найближчим часом підготуємо ще кілька публікацій для обізнаності споживачів.

 
 
 

 

КП «Луцькводоканал»