1. Головна
  2. Оперативна інформація

За два місяці карантину заборгованість населення за послуги водопостачання зросла майже на 8 мільйонів гривень

В умовах карантину частина клієнтів КП «Луцькводоканал» припинили оплату послуг водопостачання. Внаслідок цього підприємство опинилося на межі повноцінного функціонування. Через місяць по завершенні карантину найбільшим боржникам може бути припинено подачу та відведення води.

Попри складні фінансові умови підприємство «Луцькводоканал» забезпечувало надання послуг водопостачання та водовідведення у повному обсязі. Більше 500 працівників підприємства виконували свої обов’язки, здійснювався ремонт аварійних мереж, вода в оселі споживачів подавалася цілодобово. Однак проблеми зі своєчасною оплатою послуг лише посилювалися, призвівши до критичного фінансового стану підприємства.

В цілому, за чотири місяці 2020 року, споживачі боргують підприємству більше 9,5 млн грн. Загальна заборгованість населення зросла із 19,8 млн грн, яка існувала на початку року, і станом на 1 травня склала 28,3 млн грн.

Ситуацію також ускладнює низький рівень розрахунків населення із ДКП «Луцьктепло» за послуги гарячого водопостачання. Як наслідок – ДКП «Луцьктепло» боргує підприємству «Луцькводоканал» близько 11 млн грн за холодну воду.

Левова частка приросту заборгованості підприємству «Луцькводоканал» припала на два місяці карантину.

Зауважимо, КП «Луцькводоканал» навіть при повних розрахунках за надані послуги вийде на нульову рентабельність. Також тарифи за послуги водопостачання і водовідведення на підприємстві - одні з найнижчих в Україні. Усі фінанси, які сплачують споживачі, йдуть безпосередньо на витрати підприємства, а про будь-які прибутки мова не йде взагалі. Тому зростання заборгованості ставить під питання повноцінну діяльність комунального закладу.

Для підтримки діяльності підприємства залучено позику із бюджету Луцької міської ради

На початку травня КП «Луцькводоканал» закуповувало електроенергію та реагенти фактично в борг. Тому, враховуючи вкрай складну фінансову ситуацію, Луцькою міською радою оперативно була надана безвідсоткова позика з міського бюджету, необхідна для місячної закупівлі енергоресурсів. Така фінансова підтримка дала змогу стабілізувати і забезпечити роботу всього енергетичного обладнання на певний період.

За місяць після завершення карантину із найбільшими боржниками буде вестися посилена робота, аж до припинення надання послуг

Позику з міського бюджету підприємство «Луцькводоканал» буде повертати, а також буде змушене вдатися до посиленої роботи із боржниками для вирівнювання фінансової ситуації. На наступний день по завершенні карантину підприємство письмово, у вигляді попереджень, нагадає усім боржникам про їхні обов’язки погасити заборгованість за послуги водопостачання і водовідведення. А відразу через місяць після нагадування будуть вживатися необхідні санкції аж до припинення надання послуг. Боржники підприємству повинні усвідомлювати, що своїм ігноруванням оплати послуг водопостачання і водовідведення вони ставлять під загрозу 230-тисячну спільноту споживачів, які користуються послугами підприємства і навіть в складних умовах карантину сплачують за надані послуги.

Звертаємось до боржників за послуги водопостачання та водовідведення – погасіть заборгованість у найкоротші терміни! Від вас залежить збереження цілодобової подачі води!


 

КП “Луцькводоканал”