Звернення до лучан!
Шановні лучани, колектив державного комунального підприємства «Луцьктепло», який нині нараховує 709 працівників, звертається до вас зі сподіванням на розуміння.
Від початку опалювального сезону та з його проходженням очікування щодо виконання всіх фінансових зобов’язань підприємством поступово танули. Аномально тепла зима вплинула на істотне зменшення обсягу відпуску теплової енергії, а отже, скоротилися і доходи. Відтак, у порівнянні з опалювальним сезоном 2019-2020 років, підприємство недоотримало близько 175 млн грн.
Зокрема, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1082 про здійснення перерахунків у зв’язку із зміною ціни природного газу, яка носила рекомендаційний характер, Луцька міська рада спільно з підприємством прийняли рішення про її виконання і через відповідні коригувальні коефіцієнти, зробило знижку для населення на понад 91 млн грн.
Тобто, нормальне проходження опалювального сезону могли гарантувати лише споживачі, вчасно і повністю розраховуючись за спожиті послуги. І навіть за високого рівня розрахунку лучан підприємство було змушене «балансувати на межі».
Несприятливим чинником, який також вплинув на платіжну спроможність та дисципліну споживачів стала епідемія в Україні коронавірусної хвороби COVID-19. Підприємство відчуло на собі «відкладання платежів» споживачами, що призвело до важкого рішення – перехід на триденний робочий тиждень. Це вплинуло й на зменшення темпів підготовки до опалювального сезону, а також на виконання ремонтних робіт на теплових мережах з відхиленням від Графіка припинення подачі гарячої води у зв’язку з профілактичним ремонтом теплових мереж.
В міжсезоння ж, коли підприємство надає лише послугу з гарячого водопостачання, а витрати на приготування гарячої води є більшими, ніж дохід від її реалізації, ще більш гостро стала інша досі неврегульована державою проблема – оплата підприємствами теплокомуненерго послуги з розподілу природного газу. Непередбачені чинним тарифом додаткові витрати стали непосильним тягарем для ДКП «Луцьктепло».
Більше того, ситуацію ускладнює законодавча неврегульованість питання переходу на нові економічно-обґрунтовані тарифи в період дії заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби. В умовах, коли центральна влада не переймається проблемами тепловиробників, а місцева влада не в силах витримувати таке фінансове навантаження, підприємство буде спускатися у ще глибшу боргову яму.
Відтак, крайній місяць з підготовки до опалювального сезону 2020-2021 років підприємство розпочинає не лише з тримісячною заборгованістю із заробітної плати, а й ризиками невиконання інших фінансових зобов’язань, зокрема: обслуговування боргу перед НАК «Нафтогаз», який становить близько 220 млн грн, включаючи 50 млн грн штрафних санкцій, оплата електроенергії, оплата послуг з розподілу природного газу перед АТ «Волиньгаз.
На сьогодні заборгованість лучан за послуги ДКП «Луцьктепло» складає приблизно 92 млн грн. З повагою та шаною ми ставимось до тих людей, які віддають останнє за комуналку та з розумінням до тих, в яких через важкі обставини в даний час немає можливості її оплатити. В першу чергу, наше звернення адресоване людям, які мають можливість оплатити, але не роблять цього. Саме через цих споживачів підприємство не в силі розрахуватись за енергоносії, а сума штрафних санкцій за невчасно оплачений природній газ постійно збільшується.
Шановні лучани, пам’ятайте, що оплата комунальних послуг не привілей, а обов’язок. Від цього залежать не тільки гідні умови праці наших працівників. Від цього в першу чергу залежить наявність та якість послуг у ваших оселях, оселях ваших батьків, дітей та рідних.
Дякуємо за розуміння!
Трудовий колектив ДКП «Луцьктепло»